آرشیو

آرشیو شماره ها:
۲۸۱

چکیده

متن

معامله با سود قطعى
((ان الله اشترى من المومنین إنفسهم و إموالهم بإن لهم الجنه, یقاتلون فى سبیل الله فیقتلون و یقتلون, وعدا علیه حقا فى التوراه والانجیل و القرآن, و من إوفى بعهده من الله, فاستبشروا ببیعکم الذى بایعتم به و ذلک هو الفوز العظیم))
(سوره توبه, آیه111)
خداوند جان و مال مومنان را به بهاى بهشت مى خرد. آنان در راه خدا جهاد مى کنند, مى کشند و کشته مى شوند, این وعده قطعى است بر خدا و عهدى است که در قرآن و تورات و انجیل یاد کرده و چه کسى وفادارتر از خدا به پیمانش است; پس اى اهل ایمان, در این معامله شمارابشارت بادکه این رستگارىوپیروزى بزرگى است.
در این آیه شریفه, خداوند مردم را به یک تجارت سودمند, با ضمانت کافى, دعوت مى کند. و تمام ویژگى ها و خصوصیات یک معامله بازرگانى در آن موجود است. فروشنده, مشترى, کالا و قیمت.
فروشنده: مومن
خریدار: خدا
کالا: جان و مال
بها: بهشت
واسطه فروش: پیامبر
از لطایف قرآن است که خداوند حقایق بلند را به درجه امور معمولى دنیوى پائین مىآورد تا تمام مردم بتوانند آن را درک کنند. یکى از این حقایق بلند و والا مرتبه, جهاد و پیکار با دشمنان دین است که در این آیه, خداوند کشتن دشمنان دین و کشته شدن را معامله قطعى با خودش تلقى مى کند, و تفاوتى که این معامله با معاملات دنیوى دارد, این است که سود در اینجا قطعى است, چون ضامن خدا است و خود عهد کرده و در تمام کتاب هاى آسمانیش بر این عهد و پیمان تإکید نموده است.
بشارت باد مومنان خداجویى که با خداوند معامله کردند, جان و مال خود را در طبق اخلاص گذاردند و با دشمنان خدا کارزار کردند و از جان و مال خود گذشتند و سودمند و روسفید از معامله خارج شدند.
از ویژگى هاى معاملات بازرگانى این است که طرف مقابل, سفیه و یا دیوانه نباشد و به اختیار خود, نه به زور و اجبار معامله کرده باشد. و راستى در طول سال هاى جهاد و نبرد ملت مسلمان ایران با دشمنان خدا و دین, چه قبل از پیروزى و چه پس از آن, جوانانى عاقل, هشیار, با ایمان و با اختیار خود به مصاف دشمن رفتند و آن همه رشادت ها و شجاعت ها آفریدند و کشور اسلامى را از شر آنان نجات دادند و امنیت را به ملت بازگرداندند. آنان را بشارت باد به بهشت برین و رضوان پروردگار ((و رضوان من الله إکبر)).
اگر در روز 12 فروردین نظام مقدس جمهورى اسلامى تثبیت شد و حکومت اسلامى در ایران استقرار یافت و اگر امروز نفوذ دشمن در ایران قطع شده و مردم در آسایش و امنیت به سر مى برند, همه از این مجاهدت ها بوده است, و اگر روزى خداى ناکرده, وضعیتى پیش آید که امنیت جمهورى اسلامى به خطر افتد, همان جوانان با ایمان, با همان شور و شوق, به مقابله و پیکار با دشمنان برمىآیند و همان معامله شیرین با خداوند تکرار مى شود, و نه تنها جوانان ایران از چنین معامله اى ترس و واهمه ندارند که براى رسیدن به آن نعمت جاویدان و کسب خشنودى الهى, روزشمارى نیز مى کنند. البته بدان معنى نیست که ملت ایران خواهان جنگ و ستیزند ولى هرگز اجازه نمى دهند مستکبران و ابر جنایتکاران با سرنوشتشان بازى بکنند و لذا همواره در صحنه اند و گوش به زنگ خطر دارند.
خداوند ان شإ الله کشور امام زمان(عج) را از شر دشمنان -داخلى و خارجى نگه دارد و کید و مکرشان را به خودشان بازگرداند. آمین رب العالمین.

تبلیغات