نویسندگان:
حوزه های تخصصی:
دریافت مقاله

چکیده

متن

نام کتاب:پیوندهاى دوستى در کودکى و نوجوانى
نویسنده:فیل اروین
ترجمه و توضیح:دکتر غلامعلى افروز و مریم قربان‏خانى
نوبت چاپ:اول تاریخ انتشار:پاییز1381 قیمت:10000 ریال تربیت اجتماعى داراى گسترده‏اى وسیع است که شناخت پیوندهاى اجتماعى بین کودک و نوجوان و اطرافیان او، بخشى از معرفت مورد نیاز در این زمینه است.به راستى کودک و نوجوان با اطرافیان خود، بالاخص با دوستان خویش چگونه ارتباط برقرار مى‏کند؟این رابطه به لحاظ سطح و عمق چگونه گسترش مى‏یابند؟چرا کودک وقتى به سنین نوجوانى مى‏رسد، به تدریج رابطه خویش را با دوستانش عمیق‏تر و مؤثرتر مى‏سازد؟...
در صورتى که مربى بتواند گسترده و شبکه ارتباطى مرتبى را در حیطه‏هاى مختلف اعم از خانه، مدرسه و اجتماع بشناسد و فرایند تأثیرگذارى و تأثیرپذیرى از این شبکه را به خوبى مدنظر قرار دهد، مى‏تواند تا حد زیادى بخش مهمى از جریان تربیت را زیر نظر خویش بگیرد.
کتاب پیوندهاى دوستى در کودکى و نوجوانى، با ظرافت خاصى به بررسى شبکه ارتباطى کودک و نوجوان با اطرافیان خویش پرداخته است.ظرفیت اجتماعى کودکان و نوجوانان در طى تحول و نیز چگونگى عمق‏یابى این ارتباطات از جمله مباحثى است که در این کتاب مورد توجه فرار گرفته است. مطالعه‏این کتاب یکى از لوازم اجتناب‏ناپذیر تربیت صحیح اجتماعى است.همچنین مطالب این کتاب افق تازهاى در نگرش نسبت به کودک و نوجوان در پیش روى انسان باز مى‏کند.
نام کتاب:راهنماى سلامتى براى سالمندان نویسندگان:نجم‏السادات موسوى و سیما قاسمى
ناشر:انجمن اولیا و مربیان نوبت چاپ:اول تاریخ انتشار:تابستان 1381 قیمت:8000 ریال امروزه با افزایش متوسط عمر انسان‏ها در تمامى جهان از آن جمله در ایران، جمعیت کهن‏سال رو به فزونى است و این جمعیت روز افزون باید فرایند پیرى را به خوبى طى کنند. پیرى اجتناب ناپذیر است ولى‏‘‘بد پیر شدن‏‘‘ اجتناب پذیر.باید از پیرى زودرس و پیزى همراه با بیمارى و ناتوانى جلوگیرى به عمل آورد.جوانان و میان‏سالان نه تنها خود باید در اندیشه زمان پیرى خویش باشند و آن را خوب آغازیده، به انجام برسانند، بلکه باید به پیران خانواده خود نیز عنایتى ویژه داشته باشند و تا حد ممکن آنان را در این راه یارى کنند.
کتاراهنماى سلامتى براى سالمندان تلاش کرده برخى از وجوه بهداشتى و آسیب شناختى پیران را با تأکید بر دستگاه ادرارى و تناسلى آنان، که از جمله مسائل مبتلابه کهن‏سالان است، مورد موشکافى و توجه قرار دهد.مطالعه این کتاب نه تنها براى پیران و کسانى که با آنان سروکار دارند حائز اهمیت است که براى جوانان و میان سالان نیز به منظور شناخت آسیب‏هاى احتمالى و جلوگیرى از آن‏ها، ضرورى است.

تبلیغات