چکیده

متن

نام کتاب:تا سپیده دم
به کوشش:رضا اسماعیلی
ناشر:انتشارات طلب و تزکیه
نوبت چاپ: اول
تاریخ انتشار:زمستان 1380
امام علی(ع)عصاره ارزش‏های اسلامی و انسانی و تندیس بی‏نظیر فضایل معنوی و اخلاقی است.انسانی که تاریخ از درک حضور او به خود می‏بالد و روزگار از هم‏نشینی با او، سرفخر بر آسمان می‏ساید.شخصیت امام علی(ع)از آن‏جا شگفت و اعجاب انگیز می‏نماید که آن امام همام مجموعه‏ای از اضداد بود و همین ویژگی او را در چشم محبانش دوست داشتنی‏تر می‏کند.
مجموعهتا سپیده دمحاصل فراخوان داستانی است که به مناسبت بزرگداشت و گرامیداشت سال امام علی(ع)و رفتار علوی در مطبوعات کشور چاپ شد و از دانشجویان سراسر کشور دعوت به عمل آمد تا داستان‏های خود را با موضوعسیره عملی امام علی(ع) برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال کنند.
با امید به این که خداوند متعال توفیق پیروی از سیره و روش آن امام عزیز را به همگان عطا فرماید، مجموعهتا سپیده دمکه منتخب آثار دانشجویان می‏باشد به محضر رهروان راستین امام علی(ع)تقدیم می‏شود.
نام کتاب:بررسی ابعاد تربیتی و روان شناختی دوران عقد
نویسنده:دکتر محسن ایمانی
ناشر:انجمن اولیا و مربیان
نوبت چاپ:اول
تاریخ انتشار:بهار 1381
قیمت:11000 ریال
یکی از موقعیت‏های بسیار حساس در زندگی هر شخصی انتخاب همسر است.این مرحله از زندگی به آن جهت مهم است که فرد قصد دارد شریک زندگی خود را انتخاب کند به نحوی که بتواند همدوش با او سال‏های متمادی با مشکلات زندگی مقابله کند.بنابراین در انتخاب همسر، همفکری، علایق و اهداف مشترک از جمله ویژگی‏هایی است که می‏بایست مورد توجه قرار گیرد تا زمینه‏های لازم برای زندگی مستحکم خانوادگی فراهم شود.لازمه به وجود آمدن چنین زندگی مشترک و با ثباتی، شناخت زوجین از هم دیگر است.به همین دلیل ایجاد شرایطی برای شناخت بیش‏تر زوجین از یک دیگر امری اجتناب ناپذیر است و این امر در آداب و رسوم فرهنگ هر جامعه به گونه‏ای پیش‏بینی شده است.در فرهنگ میهن‏اسلامی ما نیز این دوران را با نامدوران عقد می‏شناسند.
به راستی چگونه می‏توان از این دوران برای شناخت بیش‏تر روحیات و خصوصیات شریک زندگی استفاده کرد؟چه نکاتی باید در این دوران رعایت شود؟رفتار مسئولانه در این دوران چیست؟
این اثر به چگونگی استفاده مطلوب از دوران عقدپرداخته، نکاتی را که باید جوانان در این دوران رعایت کنند تا بتوانند به شناخت بهتری از همسر آینده خود دست یابند، مورد کندوکاو قرار داده است.هم‏چنین این کتاب با بررسی چگونگی ارتباط مثبت و مؤثر با شریک زندگی آینده، تلاش کرده است تا راهنمای خوبی برای جوانان به منظور ایجاد روابط حسنه بین زوجین باشد.
نام کتاب:امداد معلولین، راهنمایی برای مددکاران اجتماعی، کارکنان توان‏بخشی و خانواده‏ها
نویسنده:دیوید ورتر
مترجم:دکتر ایرج دیهیمی
ناشر:انتشارات مازیار
نوبت چاپ:اول
تاریخ انتشار:1380
قیمت:45000 ریال
این کتاب به همه کودکان معلول جهان هدیه می‏شود، به امید آن‏که آن‏ها و خانواده‏هایشان دنیا را در مسیری دوست داشتنی‏تر و قابل درک‏تر برای همه جهانیان به پیش برند.
این کتاب تلاشی است برای جمع آوری اطلاعات اساسی برای کمک به برآوردن نیازهای کودکان روستایی مبتلا به معلولیت‏های مختلف.
از ویژگی‏های عمده این کتاب می‏توان به موارد زیر اشاره کرد:
1-کتاب شیوه برخورد و محتوایی فوق‏العاده انسانی دارد.
2-ساختار کتاب به جوامعی به دور از رفاه آن‏چنانی، تجملات، گران گزینی‏ها و درست مانند کشورمان یا حتی فقیرتر از آن پرداخته است.
3-تمرکز شکل‏گیری کتاب بر روشی مردم سالارانه و از پایین به بالاست و کوشش شده است تا در حد امکان از خود معلولین در تکوین مجموعه استفاده شود.
4-سروکار کتاب با کودکان معلول است که رسیدگی صحیح به آن‏ها و کمک رسانی درست، آنان را اعضایی فعال و خلاق در آینده جامعه خود می‏کند، در حالی که رها کردن و بی‏توجهی نسبت به آنان نه تنها پیچدگی و آسیب‏های روحی فراوان برای خود آنان به دنبال دارد بلکه بار عظیم و سنگینی را نیز بر دوش جامعه می‏گذارد.
5-امیدواری به شرایط و خصوصا به آینده در تمام کتاب موج می‏زند و این شاید بزرگ‏ترین عامل نجات‏بخش برای زیباتر و فعال‏تر کردن زندگی فرد معلول باشد.
شاید خواندن تنها فصل‏هایی از این کتاب دید بسیاری از خوانندگان را نسبت به معلولین تغییر داده، همراهی سازنده با آنان را تقویت کند.

تبلیغات