چکیده

متن

دانشمندان می‏گویند کودکان شهرنشین که در معرض خشونت قرار می‏گیرند، بیشتر از کودکانی که در محیطهای سالمتر زندگی می‏کنند دچار حمله‏های شدید و مکرر آسم می‏شوند.
یافته‏های مقدماتی یک تحقیق نشان می‏دهد کودکانی که در شرایط خشن و پرخاشجویانه زندگی می‏کنند، دو برابر کودکانی کهدر محیطهای آرامتری بسر می‏برند احتمال دارد دچار گرفتگی سینه شوند و ناچار به استفاده از دستگاه گشادکننده برونش گردند.این قبیل کودکان تقریبا سه برابر مستعد ابتلا به آسم بعد از سن دوسالگی هستند.
دانشمندان بیمارستان بریگهام و زنان بوستون در کنفرانس بین‏المللی انجمن ریه آمریکا و انجمن قسه صدری آمریکا در سانفرانسیسکو اعلام کردند که یافته‏های آنها نشان می‏دهد قرار گرفتن در معرض خشونت، عامل مهمی در میزان بروز و شدت آسم در بین کودکان شهرنشین است، اما این امر نادیده گرفته می‏شود.
دکترروزالیند رایتنویسنده این تحقیق می‏گوید که شدت بروز آسم در شهرنشینان، به علت استرس مزمن ناشی از افزایش رواج خشونت اجتماعی، بیشتر است.
این کشف به پاسخ دادن این سؤال که چرا بروز حمله‏های شدید آسمی در کودکان فقیر شهری بطور نامتناسبی در سطح بالایی است، کمک می‏کند...خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران‏

تبلیغات