طراحی مدل بازاریابی گردشگری در بستر هوش مصنوعی (مقاله علمی وزارت علوم)
درجه علمی: نشریه علمی (وزارت علوم)
آرشیو
چکیده
فناوری یکی از مؤثرترین نیروهایی است که زندگی مردم را شکل می دهد. صنعت گردشگری همواره در خط مقدم استفاده از فناوری بوده است. پژوهش حاضر یک مطالعه ترکیبی (کیفی - کمی) است. مصاحبه نیمه ساختاریافته تا حد اشباع (21 نفر) انجام شد. برای کدگذاری مصاحبه ها از روش براون و کلارک و با استفاده از نرم افزار MAXQDA تحلیل موضوعی انجام شد. همچنین برای اعتبارسنجی فرایند کدگذاری در بخش کیفی، از شاخص کاپا کوهن استفاده شد . در بخش کمی، تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از نرم افزارهای SPSS (تحلیل عاملی اکتشافی) و LISREL (تحلیل عامل تأییدی) انجام شد. روایی و پایایی همگرا و واگرا (آلفای کرونباخ و پایایی مرکب) مدل تأیید شد. این مطالعه بر اهمیت استفاده از هوش مصنوعی در مراحل مختلف بازاریابی گردشگری تأکید می کند و نشان می دهد که استفاده از این فناوری می تواند منجر به بهبود کیفیت خدمات، کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری شود.Designing a Tourism Marketing Model in the Context of Artificial Intelligence
                            
                                Technology is one of the most influential forces that shape people's lives. The tourism industry has always been at the forefront of using technology. The present study is a mixed study (qualitative-quantitative). Semi-structured interviews were conducted to saturation (21 people). Thematic analysis was conducted using the Brown and Clark method and MAXQDA software to code the interviews. Also, Cohen's kappa index was used to validate the coding process in the qualitative part. In the quantitative part, data analysis was conducted using SPSS (exploratory factor analysis) and LISREL (confirmatory factor analysis) software. The convergent and divergent validity and reliability (Cronbach's alpha and composite reliability) of the model were confirmed. This study emphasizes the importance of using artificial intelligence in different stages of tourism marketing and shows that the use of this technology can lead to improved service quality, reduced costs, and increased productivity.
                            
                        
                        






