چرایی آموزش امنیت سایبری در مدارس متوسطه ج.ا.ایران
آرشیو
چکیده
آموزش آنلاین و از راه دور هر چند مزیت های خاص خودش را دارد؛ ولی به همان اندازه می تواند در برابر حملات سایبری آسیب پذیر باشد. با در نظر گرفتن این مسئله، مقاله پیش رو با هدف پرداختن به چرایی آموزش امنیت سایبری در مدارس متوسطه جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شده است. این مقاله بر استراتژی های متمرکز است که مؤسسات می توانند برای افزایش آگاهی دانش آموزان خود در مورد امنیت سایبری و به طور هم زمان انگیزه آن ها را برای دنبال کردن تخصص امنیت سایبری به عنوان شغلی بکار گیرند. از این رو نویسندگان تلاش خواهند کرد به چرایی آموزش امنیت سایبری در مدارس متوسطه ج.ا.ایران پاسخ دهند. یافته ها نشان می دهد که آموزش امنیت سایبری در مدارس متوسطه جمهوری اسلامی ایران مانند سایر کنشگران جهان با چهار چالش عمده «عدم برنامه های امنیت سایبری در مدارس»، «فقدان استراتژی و منابع»، «بودجه ناکافی و عدم ارائه آموزش» و «کیفیت پایین برنامه های امنیت سایبری» مواجه می باشد و تا زمانی که این چالش ها پا برجا باشند، نه تنها شاهد امنیت سایبری پایداری در کشور نخواهیم بود، بلکه در آینده با کمبود نیرو متخصص سایبری روبرو خواهیم بود که این خود نشان از یک بزنگاه تاریخی وابستگی (استعمار نوین سایبری) در آینده خواهد بود.Why cyber security training in J.A. Iranian secondary schools
Although online and distance learning has its own advantages; But it can be equally vulnerable to cyber attacks. Considering this issue, the following article aims to address why cyber security education is considered in secondary schools of the Islamic Republic of Iran. This article focuses on strategies that institutions can employ to increase their students' awareness of cybersecurity while simultaneously motivating them to pursue cybersecurity specialization as a career. Therefore, the authors will try to answer why cyber security education in secondary schools of J.A. Iran. The findings show that cyber security training in secondary schools of the Islamic Republic of Iran, like other actors in the world, has four major challenges: "lack of cyber security programs in schools", "lack of strategy and resources", "insufficient budget and lack of training" and "low quality of programs". "cyber security" and as long as these challenges remain, we will not only witness stable cyber security in the country, but in the future we will face a shortage of cyber experts, which is a sign of a historical crisis of dependence (modern cyber colonialism). It will be in the future.