تأثیر کیفیت خدمات دیجیتالی بر رضایت مشتریان با تأکید بر نوع مشتری (مورد مطالعه: بانک پاسارگاد)
آرشیو
چکیده
هدف: بانکداری اختصاصی زیر مجموعه اصلی و انحصاری مدیریت ثروت است که هدف اصلی آن ارائه خدمات مالی و غیر مالی به مشتریان ثروتمند است. هدف پژوهش حاضر بررسی کیفیت خدمات دیجیتالی بر رضایت مشتریان با تأکید بر نوع مشتری است.روش پژوهش: پژوهش از نوع کاربردی است. جامعه آماری مشتریان عمومی و VIP بانک پاسارگاد است. از ابزار پرسشنامه برای گردآوری داده ها استفاده شد. در هر گروه 384 نفر جهت پاسخ دادن به پرسشنامه تحقیق بهره گرفته شده است.یافته ها: نتایج پژوهش بیانگر این واقعیت است که کیفیت خدمت بانکداری الکترونیک بر رضایت مشتریان عمومی و VIP تأثیرگذار هستند؛ اما تفاوت معناداری عموماً میان شدت اثرگذاری این عوامل بر رضایت مشتریان وجود دارد. بر اساس نتایج تحقیق مشتریان VIP نسبت به مشتریان عادی حساسیت بالاتری نسبت به کیفیت خدمات الکترونیکی دارند. این امر می تواند از این واقعیت نشأت بگیرد که مشتریان VIP به طور فعال از خدمات بانکی استفاده می کنند در نتیجه رضایت آن ها از بانکداری اینترنتی احتمالاً تحت تأثیر کیفیت خدمات بیشتر است.نتیجه گیری: بر اساس نتایج نوع مشتریان بر میزان رضایت آن ها از کیفیت خدمات الکترونیکی اثرگذار است.The effect of digital service quality on customer satisfaction with an emphasis on the type of customer (case study: Pasargad Bank)
Objective: Dedicated banking is a major and exclusive subset of wealth management, which main purpose is to provide financial and non-financial services to wealthy customers. The aim of this study is to examine the impact of digital service quality on customer satisfaction with an emphasis on customer type.Method: The current research method is practical. In the field of research data collection, it is part of field research. According to the high sample size of customers, the highest sample size is 384 people. An online questionnaire was used to collect information.Results: Based on the results, the quality of electronic banking service affects the satisfaction of general and VIP customers; But there is generally a significant difference between the intensity of these factors on customer satisfaction. According to research results, VIP customers are more sensitive to the quality of electronic services than normal customers. This could stem from the fact that VIP customers actively use banking services, so their satisfaction with internet banking is likely to be more influenced by service quality.Conclusions: Based on the results, the type of customers has an effect on their satisfaction with the quality of electronic services.