رویکرد حقوق علایم تجاری در رابطه با برند
آرشیو
چکیده
پر واضح اینکه برند نقش بسیار مهم و حیاتی را در اقتصاد ایفا می کند. شرکت ها با سرمایه گذاری های فراوان سعی در توسعه و ارتقاء برند خویش دارند. بخش بزرگی از دارایی شرکت های بزرگ را ارزش برند آنها تشکیل می دهد. در متون قانونی همواره از "علایم تجاری" سخن به میان آمده و اشاره ای به نهادی تحت عنوان "برند" نشده است. با وجود این آنچه که در فضای تجاری عمومیت دارد و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد برند است. اینکه برند همان علامت تجاری یا نام تجاری است یا متفاوت از آنها یکی از سوالات مطرح در این خصوص می باشد که سعی شده با روشی توصیفی-تحلیلی و بر اساس مطالعات کتابخانه ای بدان پاسخ داده شود. به هر حال برای حمایت از برند ناگزیر باید به حقوق علایم تجاری رجوع کرد. در این مقاله ضمن پرداختن به مفهوم برند و تشریح جنبه های مختلف آن حمایت یا عدم حمایت حقوق علایم تجاری از سطوح مختلف برند مورد بررسی واقع و ضمن اشاره به نواقص آن این نتیجه به دست آمد که حقوق علایم تجاری درک درستی از برند و مفهوم و ابعاد گسترده آن ندارد و حد نهایت حمایت از برند تا سطح برند شرکتی می باشد.Trademark Law Approach in Relation with Brand
The brand plays a very important and vital role in the economy. Companies are trying to develop and promote their brand with a lot of investments. A large part of the assets of large companies is their brand value. In the legal texts, "trademarks" are always mentioned, and there is no mention of an entity called "brand." Despite this, what is common in the commercial space and is used the most is the brand. Whether a brand is the same as a trademark or a trade name or different from them is one of the questions raised in this regard, which has been tried to be answered with a descriptive-analytical method based on library studies. In any case, to protect the brand, it is necessary to refer to trademark rights. In this article, while dealing with the concept of a brand and explaining its various aspects, the support or non-support of trademark rights from different levels of the brand was investigated, and while pointing out its shortcomings, the conclusion was reached that trademark rights do not have a correct understanding of the brand and its broad concept and dimensions, and the ultimate limit of brand protection is up to the corporate brand level. Was investigated,