نگرش اساتید گرایش های مختلف رشته تربیت بدنی نسبت به آموزش مجازی (مقاله علمی وزارت علوم)
درجه علمی: نشریه علمی (وزارت علوم)
حوزههای تخصصی:
دریافت مقاله
آرشیو
چکیده
هدف پژوهش حاضر نگرش اساتید گرایش های مختلف رشته تربیت بدنی نسبت به آموزش مجازی می باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر رویکرد مساله از نوع اکتشافی (کیفی) با رویکرد نظریه داده بنیاد چارمز می باشد. جامعه آماری تحقیق، شامل اساتید رشته های مختلف ورزشی می باشند. ابزار جمع آوری داده های این تحقیق مصاحبه عمیق ساختارنیافته در زمینه نگرش اساتید گرایش های مختلف رشته تربیت بدنی نسبت به آموزش مجازی بود. با توجه به استفاده از استراتژی نظریه داده بنیاد و انجام مصاحبه برای گردآوری داده ها، نمونه گیری به صورت هدفمند و نحوه گزینش نمونه در تکنیک نمونه گیری هدفمند از نوع گلوله برفی/ شبکه ای بود. نتایج بدست آمده از تجزیه و تحلیل داده ها در بخش کدگزاری نظری نشان داد دیدگاه اساتید گرایش های مختلف رشته تربیت بدنی نسبت به آموزش مجازی شامل دو بخش معایب آموزش مجازی که شامل مشکلات برگزاری درس تربیت بدنی در فضای مجازی، نبود نظارت و تمرکز حواس در آموزش مجازی، عدم شکل گیری ارتباط مناسب بین استاد و دانشجویان، پوشش کلاس های مجازی، مسائل اقتصادی، ضعف تکنولوژی نرم افزای و سخت افزاری و محاسن آموزش مجازی که شامل فواید فناوری اطلاعات در آموزش مجازی و خصوصیات برتر آموزش مجازی می باشد. بنابراین آموزش الکترونیکی نه تنها انتقال اطلاعات جدید را تسهیل می کند، بلکه موجب ارتقاء سطح دانش، ایجاد فرصتهای برابر برای یادگیری همه افراد و ارتقاء کیفیت آموزش می شود.The attitude of professors of different trends in physical education toward virtual education
The purpose of the current research is to the attitude of the professors of different trends in the field of physical education towards virtual education. In terms of practical purpose, the present research is exploratory (qualitative) in terms of the importance of the problem with the approach of data theory of Charms Foundation. The statistical population of the research includes professors of various sports disciplines. According to the use the of database method and conducting interviews to collect data, sampling was done in a targeted manner and the method of sample selection was in the targeted sampling technique of snowball/network type. The data collection tool of this research was an unstructured in-depth interview in the field of the attitude of the professors toward different trends in the field of physical education towards virtual education. The results obtained from the analysis of the interviews in the theoretical coding section showed that the views of the professors on different trends in the field of physical education towards virtual education include two parts of the disadvantages of online education, which include the problems of holding physical education lessons in virtual space, the lack of supervision and concentration. Concerns in virtual education, the lack of proper communication between professors and students, the coverage of virtual classes, economic issues, the weakness of software and hardware technology, and the merits of virtual education, which includes the benefits of information technology in virtual education and the superior characteristics of virtual education.