چکیده

هدف: هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین داده های حسابداری بزرگ بر اعمال و آموزش حسابداری قانونی است. روش شناسی: جامعه آماری شامل دانشجویان و دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی حسابداری است که با استفاده از نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده اند. پژوهش حاضر بر مبنای هدف از نوع پژوهش های کاربردی است که با کسب نظر 182 نفر از افراد نمونه در استان فارس در سال 1402 انجام شده است. همچنین از نظر ماهیت و روش از نوع پژوهش های توصیفی- همبستگی محسوب می شود. در بخش آمار استنباطی به منظور بررسی صحت و سقم فرضیه ها و روابط بین متغیرهای پژوهش از الگوی معادلات ساختاری و تکنیک تحلیل مسیر با استفاده از نرم افزار SmartPLS استفاده شد. یافته ها: یافته های پژوهش بیانگر آن است که بین داده های حسابداری بزرگ بر اعمال و آموزش حسابداری قانونی رابطه معناداری وجود دارد. دانش افزایی: این پژوهش در راستای پژوهش های پیشین جهت توسعه و گسترش دانش در زمینه های مرتبط با اعمال و آموزش حسابداری قانونی و دادگاهی با استفاده از داده های حسابداری بزرگ انجام شده است.

تبلیغات