آرشیو

آرشیو شماره ها:
۸۹

چکیده

محیط ارتباط با ذی نفعان یک شرکت ساختاری است که اندازه گیری آن پیچیده و سخت است. در اقتصاد هر کشوری محیط ارتباط با ذی نفعان بسیار مهم است زیرا بر بهبود تولید ناخالص داخلی و رقابت شرکتها اثر گذار است. عواملی وجود دارد که بر محیط ارتباط با ذی نفعان اثرگذارند. آنها مواردی همچون حاکمیت، رقابت، شفافیت، کیفیت بروکراسی، فساد و نظم و قوانین، سامانه های قانونی و زیر ساختارها و دیگر موارد را در بر می گیرد. هدف اصلی این تحقیق شناسایی عوامل موثر بر محیط ارتباط با ذی نفعان شرکتهای دولتی تولیدی می باشد. این تحقیق کاربردی و از نوع توصیفی- توسعه ای(اکتشافی) و پیمایشی است که در سال 1401 در شرکتهای دولتی تولیدی انجام شد. برای انجام تحقیق در تکنیک دلفی و دلفی فازی 20 نفر از متخصصین انتخاب شدند. در این تحقیق دو سوال اصلی تنظیم شد. بعد از تکمیل تحقیق و محاسبات ریاضیاتی دلفی فازی 17 عامل موثر بر محیط ارتباط با ذی نفعان شرکتهای دولتی تولیدی مشخص شدند. بر اساس محاسبات ماتریسی ویژگی های مشتریان، تأمین کنندگان و رقیبان محیط ترین عوامل بودند. شرکتهای دولتی تولیدی باید به ارتباطات خود توجه زیادی نمایند.

تبلیغات