چکیده

امروزه شهرها با چالش های بسیاری در زمینه های مختلف مواجه شده اند. تداوم این گونه رشد شهرنشینی هشداری بر ناپایداری شهرها می باشد. هدف پژوهش حاضر تدوین استراتژی های راهبردی برای زیست پذیری شهرکرد بر مبنای نقش مدیریت شهری می باشد. تحقیق حاضر از لحاظ هدف (نوع استفاده) یک تحقیق کاربردی است. روش مورد استفاده در این تحقیق یک روش توصیفی - تحلیلی است. جامعه آماری مورد پژوهش در این تحقیق شامل ساکنان شهر شهرکرد می باشد و محدوده آماری کل منطقه دربردارنده شهر شهرکرد می باشد. تعداد جامعه آماری برابر با (160000) در نظر گرفته شده اند. تعداد نمونه برابر 383 نفر براساس فرمول کوکران و به شیوه تصادفی در دسترس تعیین شدند. داده های گردآوری شده براساس مدل SWOT مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج بیانگر آن است که به ترتیب استراتژی های نوع تدافعی، استراتژی نوع محافظه کارانه، استراتژی نوع رقابتی و در نهایت استراتژی نوع تهاجمی به ترتیب در اولویت اول تا چهارم قرار دارند. بر این مبنا مهم ترین استراتژی های توسعه زیست پذیری شهرکرد بر مبنای عملکرد مدیریت شهری شامل تقویت و حمایت از حق مشارکت اجتماعی با بهره گیری از تجربه های موفق و نظرات مردمی در راستای بهبود قوانین و مقررات حمایتی در شهر شهرکرد، ساماندهی پروژه های مشارکتی در سطوح مختلف محلی و ملی و بین المللی در حوزه حمل و نقل، توسعه و تقویت تعاملات فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی بین مردم در محلات مختلف از طریق برنامه های رسانه های جمعی می باشد.

Developing strategies for the survival of Shahrekord, based on the role of urban management

The purpose of this study was to develop strategic strategies for Shahrekord's survivability based on the role of urban management. The present research is based on the purpose (type of use), an applied research. The method used in this research is a descriptive-analytical method. The statistical population of this research is Shahrekord residents, and the statistical area of the whole area is Shahrekord. The number of statistical societies (160,000) is considered. The sample size was 383 people, based on the Cochran formula and randomly available. Data collected based on the SWOT model were analyzed. The results indicate that defensive strategies, conservative type strategy, competitive type strategy, and ultimately aggressive strategy are respectively in the first to fourth priority respectively. Based on this, the most important strategies for the development of Shahrekord's shelf life, based on the performance of urban management, include strengthening and protecting the right to social participation, using successful experiences and popular beliefs, in order to improve the laws and regulations in Shahrekord, to organize participatory projects in Different levels of local, national, and international transport, development and strengthening of cultural, social and economic interactions between people in different places through television programs.

تبلیغات