ارائه مدل ارزیابی مدیریت عملکرد هلدینگ شرکت های نفت و گاز با رویکرد تئوری بازی ها (مقاله پژوهشی دانشگاه آزاد)
درجه علمی: علمی-پژوهشی (دانشگاه آزاد)
آرشیو
چکیده
با توجه به افزایش روزافزون رقبا، سازمان ها بیش از پیش به دنبال یک سیستم ارزیابی عملکرد، اثر بخش و پویا می باشند، از این رو ارزیابی و مدیریت عملکرد هر سازمان، علاوه بر روشن ساختن وضعیت موجود آن می تواند برنامه استراتژیک و راه گشایی را برای بهبود عملکرد و موفقیت های آتی آن سازمان تدوین نماید، هدف مقاله حاضر ارائه یک مدل ارزیابی مدیریت عملکرد هلدینگ شرکت های نفت و گاز با رویکرد تئوری بازی ها می باشد. تحقیق حاضر کاربردی و از نوع پژوهش های توصیفی و از شاخه پیمایشی است. جامعه مورد مطالعه این تحقیق، شامل کلیه شرکت های فعال در حوزه نفت و گاز می باشد. نمونه آماری این تحقیق شامل 280 نفر می باشد که به صورت تصادفی انتخاب شده است، در مطالعه حاضر جهت تجزیه و تحلیل از نرم افزار تحلیل آماری چند متغیره در دو بخش توصیفی، استنباطی و از مدلسازی ریاضی و ارزش شاپلی استفاده شده است، نتایج نشان داد که توجه به منظر مشتری بیشترین مطلوبیت را در راستای رسیدن به چشم انداز ایجاد خواهد نمود و نفوذ در بازارهای جدید با ضریب بتای 0.774 بر روی افزایش درآمد تأثیر مستقیم دارد.Presentation of a model of Performance management assessment of oil and gas companies with a game theory approach
Due to the increasing number of competitors, organizations are increasingly looking for aperformance evaluation system that is effective and dynamic In addition to clarifying an organization's current situation, performance evaluation and management can be an organization's strategic plan that could also determine the organization's future. The purpose of this article is to provide a model for evaluating the performance management of oil and gas companies with a game theory approach. The present research is applied and descriptive research, and its branch of survey. The study population of this research includes all companies which act in the field of oil and gas. The statistical sample of this study consists of 280 people who were randomly selected. In the Recent study, multirariate statistical analysis software was used for analysis in to part: descriptive and inferential, mathematical modeling and shapley value. The results showed that paying attention to the customer's perspective will create the most desirability to achieve the vision, and penetration in new markets with a beta of 0.774 directly affects revenue growth.