آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۵

چکیده

This study aims to report on the literature related to the barriers to ICT (Information Communications Technology) integration into ESP (English for Specific Purposes) instruction that hinder promoting ESP instruction through this integration. The literature review has also shed light upon ways of addressing these barriers. To meet this end, the paper begins with discussing a review of some of the important Iranian and international studies on barriers to ICT integration in ESP instruction and then the paper highlights a number of first-order, second-order barriers, and ways of addressing them to help in promoting and changing traditional ESP instruction and materials. It is suggested that this review could be useful for those who make decisions about the ESP courses, for ESP material developers, and for ESP teachers to change from traditional ESP instruction, which is teacher-centered and text-based, to a new ESP instruction through ICT integration. This review has also implications for practice. Change is mostly challenging; reporting a review of previous studies on barriers to ICT integration at the tertiary level and proposing ways of addressing them may help defeat the barriers and may enhance acceptance of new ESP teaching and learning methods.

موانع ادغام فناوری اطلاعات و ارتباطات در زبان انگلیسی برای اهداف خاص: مروری بر مطالعات فعلی

هدف از این مطالعه گزارش پیشینه پژوهش های مربوط به موانع ادغام فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش انگلیسی با اهداف ویژه که مانع ارتقا آموزش آموزش انگلیسی با اهداف ویژه از طریق این ادغام هست می باشد. بررسی پیشینه پژوهش ها همچنین راه های رفع این موانع را روشن کرده است. برای رسیدن به این هدف، مقاله با بررسی برخی از مطالعات مهم ایرانی و بین المللی در مورد موانع ادغام فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش انگلیسی با اهداف ویژه شروع می شود و سپس مقاله تعدادی از موانع اولیه، ثانویه و راه های رسیدگی آنها را برای کمک به ارتقا و تغییرآموزش سنتی انگلیسی با اهداف ویژه و مواد آموزشی آن برجسته می کند. پیشهاد می شود که این بررسی می تواند برای کسانی که در مورد درس های انگلیسی با اهداف ویژه تصمیم گیری می کنند، برای توسعه دهندگان مواد آموزشی انگلیسی با اهداف ویژه، برای استادان انگلیسی با اهداف ویژه مفید باشد که آموزش انگلیسی با اهداف ویژه ازآموزش سنتی که استاد محورو مبتنی بر متن است به آموزش جدید انگلیسی با اهداف ویژه از طریق ادغام فناوری اطلاعات و ارتباطات تغییر پیدا کند. این مقاله مروری همچنین پیامدهایی درعمل دارد. در بیشترمواقع تغییر چالش برانگیز است. گزارش مروری درباره مطالعات قبلی در مورد موانع ادغام فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح آموزش عالی و پیشنهاد راه هایی برای رسیدگی به آنها ممکن است به رفع موانع کمک کند و ممکن است پذیرش روش های جدید آموزش و یادگیری آموزش انگلیسی با اهداف ویژه را افزایش دهد. علاوه بر این، با ادغام رویکرد مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش عالی می تواند توسعه داده شود و کارایی آن ارتقا داده شود.

تبلیغات