آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۸

چکیده

پژوهش انجام شده با هدف بررسی روایت یک معلم ابتدایی جهت بررسی مدیریت معلم بر عدم ارتباط چهره به چهره با دانش آموزان پایه اول خود انجام شد. تحقیق کیفی و از نوع روایت پژوهی بوده و از مصاحبه ساختار یافته به عنوان ابزار اصلی پژوهش، استفاده شده است. این مصاحبه با معلمی جوان با ۴سال سابقه ی کاری در مدارس ابتدایی شهرستان نایین به صورت حضوری انجام شده است( با رعایت فاصله و رعایت پروتکل های بهداشتی به دلیل وجود بیماری کرونا) . برای تحلیل داده ها از روش کیفی کد گذاری استفاده شد. بر اساس نتایج پژوهش، که نشان می داد: ارتباط چهره به چهره با دانش آموز تاثیر بسیار زیادی بر یادگیری و انگیزش او میگذارد و در صورت فقدان آن ضربه ی محکمی به دروس مختلف ، به ویژه فارسی میگذارد. که در این پژوهش سعی شد از تجربیات معلم برای حل مشکلات و چالش های پیش آمده استفاده گردد و یک دستاورد مهمی را در عرصه تعلیم تربیت به ما بدهد تا در معلمان در شیوه تدریس تغییرات را به وجود آوردن تا این نقص برطرف گردد.

تبلیغات