چکیده

"در عصری که تغییر مداوم و عدم اطمینان از مهم ترین ویژگیهای آن است و کسب و کارها هر روز با مسائل جدید و ناشناخته ای از جنس آینده روبه رو هستند، چگونه می توان برای آینده برنامه ریزی کرد. از این رو، برای شناختن آنچه آینده نامیده می شود، تکنیک های مختلفی بروز کرده اند. آینده نگری، آینده نگاری، آینده آزمایی و... . این مقاله روش آینده آزمایی را به عنوان رویکردی برای ساختارمند کردن تفکر جمعی یا گروهی، به منظور درک بهتر الزامات آینده کسب و کار معرفی می کند و پس از برشمردن انواع آینده در بحث آینده آزمایی، دو رویکرد مربوط به این بحث، یعنی رویاپردازی و سناریوپردازی را تشریح می کند. "

تبلیغات