الگوی ارزشیابی پرداخت های غیرپولی در حسابداری مدیریت (نظریه عدم قطعیت و مقایسه) (مقاله علمی وزارت علوم)
درجه علمی: نشریه علمی (وزارت علوم)
آرشیو
چکیده
هدف این پژوهش ارائه الگوی ارزش بازپرداخت های غیرپولی در حسابداری مدیریت(نظریه عدم قطعیت و مقایسه) است که با استفاده از رویکرد کمّی می باشد. تحقیق حاضر یک تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است و از لحاظ ماهیت و روش تحقیق از نوع تحقیقات همبستگی است جامعه آماری پژوهش در این بخش خبرگان سرمایه گذاری متشکل از حسابداران خبره و مدیران مالی و حسابداران شرکت های فعال در بازار سرمایه بودند که با استفاده از نمونه گیری در دسترس تعداد 62 نفر به عنوان نمونه جهت تحلیل پرسشنامه محقق ساخته انتخاب شدند و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بود و جهت تجزیه و تحلیل از نرم افزار pls استفاده شد که طبق نتایج حاصل از پژوهش مسیرشرایط علّی از قبیل روانشناسی انگیزش و روانشناسی اجتماعی با مقوله محوری تاثیر دارد و تایید می شود و مسیر مقوله محوری بر راهبرد ناشی از اصول حسابداری مدیریت تاثیر دارد، تایید می شود و فرض پژوهش مبنی بر مسیر شرایط مداخله گر با راهبردها از طریق عامل مهارت ها تاثیر دارد، تایید می شود ولی فرض مبنی بر مسیرهای شرایط زمینه ای بر راهبردها تاثیر دارد، تایید نمی شود و فرض پژوهش مبنی بر مسیرهای راهبردها بر پیامدها تاثیر دارد، تایید می شود.Evaluation model of non-monetary payments in management accounting (uncertainty theory and comparison)
The purpose of this research is to provide a model of the value of non-monetary repayments in management accounting (uncertainty theory and comparison) using a quantitative approach. The current research is a descriptive research of a survey type and in terms of the nature and method of the research, it is a correlation research. The available sampling number of 62 people were selected as a sample for the analysis of the questionnaire made by the researcher, and the data collection tool was the questionnaire and for the analysis, pls software was used. It has an impact and is confirmed, and the path of the central category has an impact on the strategy resulting from management accounting principles, it is confirmed, and the assumption of the research based on the path of intervening conditions with strategies through the skills factor is confirmed, but the assumption based on the paths of background conditions is confirmed. The strategies have an effect, it is not confirmed, and the assumption of the research that the paths of the strategies have an effect on the results is confirmed.