آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۷

چکیده

در فضای به شدت رقابتی امروز، بانک ها برخورداری از شایستگی های محوری را نوعی استراتژی تجاری می بینند که باعث می شود بر اعتبارشان افزوده شود و سهم شان در بازار افزایش یابد. شایستگی های محوری مجموعه ای از مهارت های ویژه است که یک شرکت یا سازمان را قادر می سازد محصولات یا خدماتی منحصربه فرد به مصرف کنندگان ارائه دهد و از این طریق واکنش مثبت آنها را برانگیزد. استفاده از ابزار شایستگی محوری به سازمان ها اجازه می دهد تا با سرمایه گذاری بر نقاط قوت خود تمایزی قابل توجه نسبت به رقبا کسب کند. هدف از پژوهش حاضر، تبیین اثر شایستگی های محوری صنعت بانکداری بر واکنش های مصرف کنندگان است. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی است و ازنظر نحوه گردآوری داده ها توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش مشتریان صنعت بانکداری در شهر اردبیل به تعداد نامحدود بودند که 460 نمونه از طریق پرسش نامه استاندارد 37 گزینه ای مورد ارزیابی قرار گرفتند. روایی پرسش نامه از روش صوری و محتوایی، و روایی همگرا و تحلیل عاملی تأییدی، و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی مورد تأیید قرار گرفته است. جهت آزمون فرضیه های تحقیق از روش PLS استفاده شده و نتایج گویای آن است که تمامی فرضیه ها مورد تأیید قرار گرفته است. یافته های پژوهش نشان داد که شایستگی های محوری منجر به واکنش مثبت مصرف کننده می شود. همچنین تلاش در جهت افزایش رضایت مندی و اعتماد مشتریان نیز باعث افزایش تبلیغات دهان به دهان مثبت، افزایش وفاداری و در نهایت قصد خرید آنها می گردد.

Investigating the effect of core competencies in the banking industry on positive behavioral responses of consumers

In today#39;s highly competitive environment, banks view core competencies as a kind of business strategy that increases their credibility and increases their market share. core competencies is a set of special skills that enable a company or organization to deliver unique products or services to consumers and thereby stimulate positive feedback. Using a core competency tool allows organizations to earn a significant difference to their competitors by investing in their strengths. The purpose of this study is to Explaining the impact of core competencies the banking industry on consumer reactions. This study is applied in terms of purpose and is descriptive-survey in terms of data collection. The statistical population of the research was the banking industry customers in Ardabil in unlimited numbers, that 460 samples were evaluated through a standard 37-item questionnaire. The validity of the questionnaire was confirmed by content method, and convergent validity and confirmatory factor analysis, and its reliability was confirmed by Cronbach#39;s alpha and combined reliability. PLS method was used to test the research hypotheses and the results show that all hypotheses have been confirmed. Findings showed that core competencies lead to a positive consumer response. Efforts to increase customer satisfaction and trust also increase positive word of mouth, increase loyalty and ultimately the intention to buy.

تبلیغات