تأثیر بازاریابی دیجیتال بر قصد خرید: اثر تعدیل کننده ارزش ویژه برند (مطالعه موردی: مشتریان شرکت فرساد ماشین" تولید کننده ماشین آلات صنایع چوب")
آرشیو
چکیده
امروزه کسب و کارها جهت شناخت، درک و تحقق نیازهای مشتریان و همچنین بهره گیری از ایده های آنها و در نهایت ارائه بهترین محصولات( کالا و خدمات ) و بهبود مستمر عملکرد خود به شدت نیازمند برقراری ارتباط آسان، موثر و بلند مدت با مشتریان خود می باشند. با توجه به رشد اینترنت و افزایش کاربران فضای دیجیتال، یکی از موثرترین ابزارها برای برقراری این نوع ارتباطات، استفاده از بازاریابی دیجیتال می باشد.فضای دیجیتال و امکانات و ابزار های وابسته به آن به سرعت اکوسیستم کسب و کارها را دگرگون کرده است. هدف از تحقیق حاضر برررسی تاثیر بازاریابی دیجیتال بر نیت خرید با نقش تعدیلگری ارزش ویژه برند صورت گرفته است.روش تحقیق حاضر کاربردی از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل مشتریان یک شرکت تولید کننده ماشین آلات صنایع چوب می باشد، روش نمونه گیری تصادفی ساده با استفاده از فرمول کوکران برای جامعه نامحدود می باشد که تعداد نمونه 384 نفر است. برای سنجش متغیر بازاریابی دیجیتال، نیت خرید و ارزش ویژه برند از پرسشنامه ماهر و محمد(2022) استفاده شده است .جهت آزمون فرضیه ها، روش معادلات ساختاری و آزمون تحلیل حداقل مربعات جزئی بکار گرفته شده است. نتایج تحقیق حاکی از آن است که بازاریابی دیجیتال بر نیت خرید با نقش تعدیلگری ارزش ویژه برند تاثیر مثبت و معناداری دارد.The effect of digital marketing on purchase intention: Moderating effect of brand equity )Case study: Clients of Farsad Machine Company "manufacturer of wood industry machinery("
Nowadays, in order to recognize, understand and fulfill the needs of customers as well as take advantage of their ideas and finally provide the best products (goods and services) and continuously improve their performances, businesses need to establish easy, effective and long-term communication with their customers. Due to the growth of the Internet and the increase of users of the digital space, one of the most effective tools for establishing this type of communication is the use of digital marketing. The digital space and related facilities and tools have rapidly transformed the business ecosystem. The purpose of the present research is to examine the impact of digital marketing on purchase intention with the moderating role of specific value. The present research method is a survey. The statistical population of this research includes customers of wood industry machinery manufacturing companies, simple random sampling method using Cochran's formula for unlimited population, the sample number is 384 people. Maher and Mohammad (2022) questionnaire was used to measure digital marketing variable, purchase intention and brand value. In order to test the hypotheses, Structural Equation method and Partial Least Square analysis test have been used. The research results indicate that digital marketing has a positive and significant effect on purchase intention with the moderating role of brand equity.