چکیده

پرداختن به موضوع کیفیت فناوری اطلاعات جدید اهمیت بیشتری یابد که هدف کاربردی این تحقیق را نشان می دهد. پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر ماهیت و روش، توصیفی پیمایشی می باشد. همچنین روش پژوهش به صورت کمی است و با توجه به اینکه روابط بین شاخص ها مورد بررسی قرار می گیرد، از نوع همبستگی است.. جامعه آماری این پژوهش کلیه سرپرستان، روسا و مدیران تولید و بازاریابی دفاتر مرکزی و نمایندگی های مجاز شرکت های منتخب در صنعت خودرویی می باشد. حجم جامعه برابر با 4000 نفر است. بنابراین با توجه به حجم شمارش پذیر و محدود جامعه، در این پژوهش تعداد اعضای نمونه از طریق جدول مورگان تعیین گردید که بر اساس جدول مورگان تعداد اعضای نمونه 351 نفر می باشد. نتایج پژوهش حاضر نشان داد قابلیت های تجارت الکترونیکی استفاده گسترده از اینترنت در فعالیت های تجاری را ترویج می کند و تصمیم گیری و کارایی را در بین کارکنان تسهیل می کند و در نتیجه سیستم عملیاتی شرکت ها را بهینه می کند . همچنین از طریق این چابکی، شرکت های خودرویی می توانند بین فناوری های تجارت الکترونیک، اهداف تجاری و خواسته های بازار هم افزایی ایجاد کنند.

The impact of organizational agility and the relationship between e-commerce capabilities and company performance

Ensuring the capabilities of e-commerce by marketing and sales managers and applying good performance in these car companies is very important. Also, the competitive environment of the automotive industry makes it more important to address the issue of information technology quality and new knowledge, which shows the practical purpose of this research. The present study is a survey in terms of applied purpose and in terms of nature and method. Also, the research method is quantitative and considering that the relationships between the indicators are examined, it is of the correlation type. Also, the data is of single-section type. The statistical population of this study is all supervisors, heads and production and marketing managers of head offices and authorized agencies of selected companies in the automotive industry. The size of the community is equal to 4,000 people. Therefore, due to countable and limited volume of society, in this study, the number of sample members was determined through Morgan table, which according to Morgan table, the number of sample members is 351 people. Also in this study, simple random sampling method was used. The results of the present study showed that e-commerce capabilities promote the widespread use of the Internet in business activities and facilitate decision-making and work efficiency among employees and thus optimize the operating system of companies. Also, through this agility, car companies can create synergies between e-commerce technologies, business goals and market demands. Thus, it has been shown that market capitalization and operational agility agility can improve the performance of companies through a quick understanding and response to customer needs.

تبلیغات