آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۸

چکیده

متن


کتب

کنار زدن رقبا در کسب و کارهای کوچک
تام کیولی1، 1998
این کتاب یک دستورالعمل ارزشمند برای کسب و کارهای جدید است و به شکلی جامع اولویت‌های مهمی را توضیح می‌دهد که برای بقای کسب و کارهای کوچک ارزش حیاتی دارند. همچنین این کتاب به خوانندگان نشان می‌دهد که چگونه در چنین کسب و کارهایی می‌توانند بر رقبا چیره شوند.
سرمایه‌گذاری بر روی موفقیت
نیل کواد2، 2000
این کتاب نمایانگر یک رویکرد عملی در قبال فرآیند توسعه‌ کسب و کار است. پس از بحث درباره‌ مراحل رشد کسب و کار، این کتاب چالش‌هایی را در نظر می‌گیرد که کسب و کارها با آنها مواجهند و می‌توانند مانع از آن شوند که آنها به تمام توان بالقوه‌ خود دست یابند.
اجازه ندهید مالیات کسب و کار کوچک شما را نابود کند
مایکل سویج3، 1998
نویسنده که یک وکیل مالیاتی است، راهنمایی‌های مالیاتی لازم را در اختیار مالکان کسب و کارهای کوچک قرار می‌دهد که بسیاری از آنها طبق قوانین موجود از پرداخت مالیات معاف هستند اما به اشتباه مبالغ زیادی را سالانه تحت عنوان مالیات پرداخت می‌کنند. علت این مشکل آن است که بسیاری از کسب و کارهای کوچک از اهمیت وجود یک مشاور حقوقی در سیستم خود غافل هستند و نمی‌دانند که چگونه از معافیت‌های مالیاتی استفاده نمایند.
مدیریت کارآمد کسب و کارهای کوچک، جلد ششم
ریچارد هاجتز و دونالد کورتاکو4، 1997
این کتاب که هدفش دانشجویان، اساتید و مدیران است، مقدمه‌ای را در باب دنیای کسب و کارهای کوچک و مبانی مدیریت این گونه کسب و کارها ارایه کرده است. مفاهیم این کتاب شامل این موارد هستند: فرصت‌های پیش روی کسب و کارهای کوچک، نگرانی‌های بنگاه‌های تازه تأسیس، مدیریت فعالیت‌ها، بازاریابی محصولات، کنترل مالی و موجودی کالاها، و سایر موضوعات رایج در کسب و کارهای کوچک.
تأمین بودجه‌ کسب و کارهای در حال رشد
راجر بوکلند و ادوار دیویس5، 1995
این کتاب ساز و کارهایی را بررسی می‌کند که به کمک آنها، کسب و کارهایی که ظرفیت توسعه دارند – بر اساس نوآوری، برون‌داد یا صادرات – می‌توانند به سرمایه‌ لازم برای رشد خویش دست یابند. نویسندگان مطالعات موردی انجام شده در خصوص شکست در بازاریابی، شکاف‌های مالی و ناتوانی در تقاضا را نیز ارایه نموده‌اند.
کتابچه‌ کسب و کارهای در حال رشد: استراتژی‌هایی برای برنامه‌ریزی، تأمین بودجه و مدیریت رشد کسب و کار
ریچارد ویلشر و آدام جولی6 2001
هدف این کتاب کمک به کسب و کارهای در حال رشد برای تثبیت جایگاهشان در بازار است و به همین دلیل طیفی از استراتژی‌های عملی برای رشد یک کسب و کار را دربرمی‌گیرد. نویسندگان که دارای دو پیشینه‌ کاملاً متفاوت هستند، راهنمایی‌های خود را در خصوص تأمین بودجه، رقابت، مدیریت ریسک، استفاده از فن‌آوری اطلاعات، ورابط بین‌الملل و خرید محصولات مقرون به صرفه ارایه می‌کنند.
کسب و کارتان را توسعه دهید
مارک هنریکس7، 2001
نویسنده تلاش می‌کند تا خوانندگان را در مسیر موضوعات مختلفی همراهی کند که شامل ارزیابی نقاط قوت، تعیین اهداف، مدیریت خطرات، مذاکرات و مقابله با رقبا می‌باشند. این کتاب با تمرکز بر فضای فعلی کسب و کار که شاهد رشد و افزایش تعداد کسب و کارهای جدید است، سعی می‌کند یک کسب و کار از ابتدای شروع تا زمانی که به بلوغ برسد، دنبال کند.
مدیریت به کمک اعداد
چوک کرمز، ران ریزوتو، جان کیس8، 2000
در این کتاب، یک رویکرد عملی برای مطالعه‌ گزارش‌ها و اظهارنامه‌های مالی و مدیریت موضوعات مالی ارایه شده است از جمله سودخالص، جریان نقدی عملیاتی و سود حاصل از دارایی‌ها. این کتاب حاوی تمرین‌ها و مثال‌های زیادی است و در آن یکی از ابزارها نسبتاً جدید و پر قدرت مدیریت یعنی «کارت امتیاز متوازن مالی» معرفی شده است.
سطح آتی: استراتژی‌های ضروری برای دستیابی به رشدی برجسته
جیمز وود9، 2000
این کتاب یک راهنمای عملی برای برنامه‌ریزی و مدیریت مراحل رشد یک شرکت است. نویسنده که خود یک تحلیلگر استراتژی‌های توسعه است، به کارآفرینان و رهبران شرکت‌های معتبر نشان می‌دهد که چگونه توان بالقوه‌ رشد سازمان خود را تجزیه و تحلیل نمایند، محدودیت‌های رشد آتی را شناسایی کنند و استراتژی‌هایی را اجرا کنند که آنها را قادر می‌سازند تا به سطوح جدید توسعه و سودآوری دست یابند.
چگونه کسب و کارتان را آغاز کنید، ترازنامه‌های خود را تهیه کنید، مالیاتتان را بپردازید و خود را از هر دردسری مصون بدارید
برنارد کاموروف10، 2000
کاماروف مبانی ایجاد کسب و کار را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد که از کسب مجوزهای اولیه تا تأمین بودجه، مکانی مناسب برای کسب و کار، افتتاح حساب‌های بانکی، سیستم دفتر داری و استخدام کارکنان جدید را در برمی‌گیرد.
آغاز: راهنمایی برای کارآفرینان جهت آغاز و مدیریت یک کسب و کار جدید
ویلیام استولز11، 1999
هدف این کتاب، ایجاد یا توسعه‌ یک کسب و کار است. این کتاب یک راهنمای عملی برای آغاز و مدیریت کسب و کاری جدید است. همچنین نمونه‌هایی از برنامه‌های کسب و کار و انبوهی از مطالعات موردی مختلف در این کتاب ارایه شده‌اند.
مجلات
کارآفرین
www.entreprenuer.com
هدف این ماهنامه ارایه‌ اطلاعات عملی به کارآفرینان بالقوه است. این مجله راهنمایی‌هایی خود را در خصوص ابعاد مختلف کارآفرینی ارایه کرده و آخرین دستاوردها در خصوص فن‌آوری، امور مالی، مدیریت و بازاریابی را ارایه می‌کند.
Inc.
www.inc.com
این مجله برای کارآفرینان آمریکایی و 14 مرتبه در سال منتشر می‌شود. این مجله شامل راهنمایی‌ها، مطالعات موردی، مصاحبه‌ها و ارزیابی کسب و کارهای کوچک در ایالات متحده‌ آمریکا است و در عین حال منابع مفیدی را در اختیار کارآفرینان قرار می‌دهد.
ژورنال کسب و کارهای کوچک بین‌المللی
www.sagepub.com
هدف این فصلنامه ارایه‌ فضایی برای بحث و تبادل عقاید و همچنین معرفی تحقیقات مربوط به کسب و کارهای کوچک است. دانشگاهیان، سیاست‌گزاران، اتحادیه‌های تجاری و مراجع توسعه و برنامه‌ریزی، جزء مخاطبان اصلی این نشریه به شمار می‌روند.
ژورنال کسب و کارهای کوچک و توسعه‌ انواع کسب و کارها
www.emerladinsight.com
این نشریه اقدام به انتشار نتایج و یافته‌های تحقیقاتی و بهترین روش‌ها کرده و هدفش رفع خلأ موجود میان نظریه و عمل در حوزه‌ کسب و کارهای کوچک و یا در حال توسعه است. این ژورنال حاوی مقالات، مطالعات موردی و معرفی کتاب است. مدیران کسب و کارهای کوچک و متوسط مخاطبان اصلی این نشریه به شمار می‌روند.
ژورنال مدیریت کسب و کارهای کوچک
www.blackwellpublishers.com
این نشریه توسط شورای بین‌المللی کسب و کارهای کوچک و همچنین شورای تحقیقات اقتصادی و کسب و کار در دانشکده‌ اقتصاد و بازرگانی دانشگاه ویرجینیای غربی منتشر می‌شود. این ژورنال که به صورت فصلنامه منتشر می‌شود حاوی موضوعاتی است که مورد علاقه‌ پژوهشگران، دانشگاهیان و متخصصان هستند.
ژورنال کسب و کارهای کوچک
www.tsbj.com
این ماهنامه، حاوی نکاتی راهنما برای مدیران کسب و کارهای کوچک است.
اینترنت
www.bird-online.co.uk
این سایت که در انگلستان مستفر استا، نمایانگر طیفی از اطلاعات، راهنمایی‌ها، مشاوره‌ها و خدمات کسب و کارهای کوچک است.
www.bizmove.com
این سایت که در ایالات متحده مستقر است، توسط مرکز اطلاعات کسب و کارهای کوچک منتشر می‌شود و شامل طیفی از منابع اطلاعاتی رایگان برای کسب و کارهای کوچک است.
www.businesslink.org
این سایت که توسط مرکز خدمات کسب و کارهای کوچک انگلستان راه‌اندازی شده، راهنمایی‌های مختلفی را در اختیار مالکان کسب و کارهای کوچک قرار می‌دهد.
www.smallbusinessportal.co.uk
هدف این سایت، دانشگاهیان، سیاست‌گزاران و نهادهای مخالف است که در زمینه‌ کسب و کارهای کوچک فعالیت می‌کنند. این سایت حاوی اخبار و معرفی نشریات، تحقیقات، انستیتوها و کنفرانس‌های مربوط به حوزه‌ کسب و کارهای کوچک است.
سازمان‌ها
ایالات متحده
فدراسیون ملی کسب و کارهای مستقل
www.nifb.org
این فدراسیون در سال 1942 تأسیس شده و با بیش از 60000 عضو، بزرگ‌ترین و شاید تأثیرگذارترین گروه مشاوره‌ کسب و کارهای کوچک در ایالات متحده است. این فدراسیون خدمات و اطلاعات مناسبی را در اختیار مالکان کسب و کارهای کوچک در سطوح ملی و ایالتی قرار می‌دهد.
سازمان کسب و کارهای کوچک
www.sbaonline.sba.gov
این سازمان در سال 1953 تأسیس شده و به افراد در آغاز و اداره‌ کسب و کارشان کمک می‌کند. این سازمان طیفی از خدمات مالی، مشاوره‌ای و حمایتی را از طریق دفاتر خود که در تمامی ایالت‌ها مستقر هستند، در اختیار مالکان کسب و کارهای کوچک قرار می‌دهد.
انجمن مدیران کسب و کارهای کوچک
www.sbida.org
این انجمن اقدام به تدوین و اجرای برنامه‌های آموزشی برای کسب و کارهای کوچک می‌کند و در عین حال، نهاد هماهنگ‌کننده‌ برنامه‌های انستیتو کسب و کارهای کوچک است. این انجمن در سال 1972 و با همکاری انستیتو کسب و کارهای کوچک تأسیس شد اما در سال 1996 جدا شد و هویتی مستقل پیدا کرد.
اروپا
فدراسیون کسب و کارهای کوچک
www.fsb.org.uk
این فدراسیون در سال 1998 توسط گروهی از سازمان‌هایی تشکیل شد که هدفشان ارایه‌ خدمات به کسب و کارهای کوچک در کشورهای اروپایی برای حمایت و کمک به کارآفرینان فعال در اتحادیه‌ اروپا بود. این فدراسیون همکاری نزدیکی با مؤسسات اروپایی و سایر نهادهایی دارد که به دنبال ایجاد محیطی مناسب و مساعد برای کسب و کارهای کوچک هستند.
خدمات کسب و کارهای کوچک
www.sbs.gov.uk
این مرکز خدمات کسب و کارهای کوچک در انگلستان مستفر است و خدمات مشاوره‌ای و حمایتی خود را در اختیار کسب و کارهای کوچک قرار می‌دهد.
بین‌الملل
شورای بین‌المللی کسب و کارهای کوچک
www.icsb.org
هدف این شورا اطلاع‌رسانی و درک نقش کسب و کارهای کوچک و متوسط در سراسر جهان از طریق آموزش، تحقیق، نشریات، برنامه‌های توسعه‌ مدیریت، کنفرانس‌ها و برنامه‌های تبادل اطلاعات بین‌المللی است. مدرسان، مالکان کسب و کارهای کوچک، مشاوران، مقامات دولتی و اتحادیه‌های بازرگانی از جمله اعضای این شورا به شمار می‌روند.
انجمن جهانی کسب و کارهای کوچک و متوسط
www.wasmeinfo.org 
این انجمن در سال 1980 در دهلی‌نو تأسیس شده و هدفش کمک و مشاوره به کسب و کارهای کوچک در سطوح بین‌المللی و ملی است. کسب و کارهای کوچک بیش از 112 کشور، عضو این انجمن هستند. این سازمان اقدام به توسعه‌ انتقال فن‌آوری، کسب و کارهای مشترک و همکاری میان کسب و کارهای کوچک در کشورهای صنعتی شده، در حال توسعه و کشورهای کمتر توسعه یافته می‌کند.

تبلیغات