آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۸

چکیده

متن

در توضیح اینکه چگونه بازاریابی را برنامه‌ریزی کنیم این مقاله می‌گوید: برنامه‌ریزی بازاریابی صرفاً یک فرآیند مدیریتی برای پرداختن به ابهامات محیطی است و نیز چنین برنامه‌ریزی موفقی، محور توسعه قوی و طولانی مدت سازمان‌ها است. محققان آکادمیک معتقدند که میان برنامه ریزی بازاریابی و موفقیت بلندمدت سازمانی ارتباط وجود دارد. البته باید تاکید کرد که فرهنگ سازمانی، بزرگترین مانع در برابر اجرای یک برنامه‌ریزی بازاریابی اثربخش است.
کارآمد ساختن ارتباطات
بهترین اطلاعاتی که ما درباره روابط داریم برگرفته از مستحکم ترین رابطه همه ما یعنی پسوند ازدواج است. توجه و بهره‌برداری از روابط ارزشمند انسان، به امری رایج در محیط کاری تبدیل شده است. همه ما این امر موافق هستیم که مدیران باید ارتباط عمیقی با پیروان خود ایجاد کنند تا از درک عملکرد آنها اطمینان حاصل کنند. کمتر کسی می‌تواند همانند جان گاتمن مدیر انستیتو پژوهشی ارتباطات (طرف مصاحبه در این مقاله)، نحوه حفظ روابط فردی را برای ما تشریح کند.
رفتار اجرایی
هربرت سیمون در کتاب رفتار اجرایی که تحقیقی اتست پیرامون فرآیندهای تصمیم‌گیری و سازمان‌های اجرایی، به بحث درباره نظریه انتخاب‌ها یا تصمیم‌گیری‌های انسانی پرداختند مه هدفشان انطباق با روش‌های مورد استفاده اقتصاددانان، روان‌شناان و همچنین تصمیم‌سازان است. او معتقد است که توانایی اتخاذ تصمیمات به شکلی اثربخش، تفاوت‌هایی را میان سازمان‌های کارامد و ناکارآمد باعث میشود.
نگارش کارآمد گزارش کسب و کار
نگارش یک گزارش کسب و کار، موضوع اصلی چک لیستی است که پیش درآمدی برای اصصول پایه‌ای چنینی نگارشی است. نگارش کسب و کار شکل‌های مختلفی دارد اما آنچه که در میان همه آن نگارش‌ها مشترک است، اهمیت اعلام پیام مناسب به مخاطبان مناسب با روشی مناسب و در زمانی مناسب است. اثربخشی نگارش گزراش کسب و کار، براساس تحقق هدف اصلی آن سنجیده می‌شود. ضمناً فن‌آوری، نیاز به نگارش صحیح یک گزارش کسب و کار را منتفی نکرده است.
کورنلیوس واندربیلت
یکی از پیشگامان عرصه کسب و کار، کورنیلوس واندربیلت از برجسته‌ترین متخصصان کسب و کار در آمریکا است. وی با استفاده از اصول اقتصاد، رقابت و نوآوری، از یک اپراتور ساده حمل کالا، به یک غول کشتیرانی و راه آهن تبدیل شد. او ضمن اینکه درکش از معیارها و اصول اقتصادی را با استراتژیک کسب و کارش تلفیق کرد. انگیزه زیادی برای سرمایه‌گذاری بر روی فن آوری آن دوران داشت. و اندربیلت الگویی کلاسیک برای پاسخ به این موضوع است که چگونه رقابت و کاپیتالیسم می‌توانند به شکل بهتری در خدمت مصرف‌کنندگان بوده و مزایای زیادی برای اقتصاد ملی داشته باشند.
تجزیه و تحلیل ارزش سامداران
تجزیه و تحلیل ارزش سهامداران، یکی از روش‌هایی است که از آن به عنوان جایگزینی معیارهای سنتی سنجش کسب و کار استفاده می‌شود. این تجزیه و تحلیل ارزش یک شرکت را از طریق سودی محاسبه می‌کند که در اختیار سهامداران خود قرار می‌دهد و مبتنی بر این نگرش است که هدف مدیران شرکت، به حداکثر رساندن ثروت سهامداران شرکت است. این چک لیست، محاسبات مالی برای تجزیه و تحلیل ارزش سهام سهامداران را معرفی کرده و شما را در قبال اجرایی آن راهنمایی می‌کند.
انجام یک ممیزی اطلاعات
این چک لیست به فرآیندهای موجود در ممیزی اطلاعات می‌پردازد. در این زمینه باید گفت که مشکلات فزاینده ناشی از حم بالای اطلاعات و نیاز به اتخاذ هرچه سریع‌تر تصمیمات، باعث وارد شده به مسیری غلط در بکارگیری سیستم‌ها برای حمایت از تصمیمات خواهد شد. اگر اطلاعات دقیث کلید یک تصمیم‌گیری کارآمد هستند، ممیزی اطلاعات، شما را قادر می‌سازد تا ببینید چه سیستم‌های اطلاعاتی برای انجام وظایفتان مناسب هستند. در این مقاله رویکردهای ممیزی در سطوح فردی و سازمانی معرفی می‌شوند.
کنترل هزینه‌ها
در یک محیط رقابتی کسب و کار، دستیابی به اکثر منابع موجود و در عین حال پایین نگاه داشتن هزینه‌ها، یک عامل کلیدی در موفقیت یا شکست کسب و کار است. باید گفت که کنترل هزینه‌ها، همان کاهش هزینه‌ها میست. کاهش متناوب هزینه‌ها می‌تواند تأثیرات معکوس بر شرکت داشته باشد. از جمله اینکه کیفیت اسیب می‌بیند، اعتبار کسب و کار خدشه‌دار می‌شود و کارکنان شاد نخواهند بود. در واقع کنترل هزینه‌ها یک فرآیند مستمر نظارت تجزیه و تحلیل و اختصاص دقیق هزینه‌ها و ارتقای یک فرهنگ آگاهی از هزینه‌ها است.

تبلیغات