چکیده

پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل بازاریابی محتوایی با تأکید بر وفاداری مشتریان به نام ونشان تجاری محصولات و خدمات به انجام رسیده است. این پژوهش از نوع آمیخته و ترکیبی از دوروش پژوهشی فراترکیب و تکنیک دلفی در حوزه شناسایی و کمی از نوع معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تائیدی، از لحاظ روش «فراترکیب» جهت شناسایی مؤلفه های چهارگانه مدل بازاریابی محتوایی (اهداف بازاریابی، ارتباط با مشتری و رقبا ومحوریت داده های مشتریان، ارزش مداری و تناسب محتوی بازاریابی و محوریت فناوری در بازاریابی محتوایی) و همچنین وفاداری مشتریان به نام ونشان تجاری محصولات و خدمات و ابعاد هشت گانه آن (رضایت مشتری، نگرش مشتری، حمایت از مشتری، کیفیت محصول و خدمت ، قیمت گذاری محصول و خدمت، اعتماد مشتریان، هنجارهای ذهنی مشتریان و تمایل مشتری) و تائید تحلیل عاملی تائیدی این متغیر ها، برای بررسی رابطه بین بازاریابی محتوایی و وفاداری مشتریان به نام ونشان تجاری محصولات و خدمات مدل معادلات ساختاری تشکیل و با ایجاد رابطه بین این متغیر ها مدل بازاریابی محتوایی مبتنی بر وفاداری مشتریان به نام ونشان تجاری محصولات و خدمات طراحی شد.

Designing and explaining the content marketing model with an emphasis on customer loyalty to the name and trademark of products and services.

The present study has been carried out with the aim of presenting a content marketing model with an emphasis on customer loyalty to the name and brand of products and services. This study is a mixed and combined of two types of meta-composite study methods and the Delphi technique in the field of identification and some deal structural equations and confirmatory factor analysis, using the "meta-composite" method to identify the four components of the content marketing model (marketing objectives, communication with customer and competitors and the centrality of customer data, value orientation and appropriateness of marketing content and the centrality of technology in content marketing) as well as customer loyalty to the name and brand of products and services and its eight dimensions (customer satisfaction, customer attitude, customer support, product quality) as well as customer loyalty to the brand of products and services and its eight dimensions (customer satisfaction, customer attitude, customer support, the product and service quality, product and service pricing, customers#39; trust, customers#39; mental norms and customer#39;s desire) and confirming the confirmatory factor analysis of these variables, and the structural equation model was created to investigate the relationship between content marketing and customers#39; loyalty to the brand of products and services, and a content marketing model was designed based on customer loyalty to the name and brand of products and services, by creating relationship among these variables.

تبلیغات