این مطالعه به هدف بررسی نحوه تأثیر استراتژی های نوآوری باز بر توسعه و رشد استارتاپ های فناوری محور انجام شده است. با استفاده از یک رویکرد تحقیق کیفی، داده ها از طریق مصاحبه های نیمه ساختاریافته با ۲۰ شرکت کننده شامل کارآفرینان، مدیران استارتاپ ها و کارشناسان نوآوری جمع آوری شد. چهار مضمون اصلی شناسایی شدند: اهمیت نوآوری های باز در توسعه محصول، نقش همکاری های استراتژیک، اثرات نوآوری های باز بر جذب سرمایه، و چالش های مربوط به مالکیت فکری و اعتماد. این مضامین، فواید و موانعی که استارتاپ ها هنگام پیاده سازی استراتژی های نوآوری باز با آن ها روبرو هستند را نشان می دهند. نوآوری های باز نقش کلیدی در بهبود عملکرد نوآورانه و رشد استارتاپ های فناوری محور دارند. پیاده سازی موفقیت آمیز استراتژی های نوآوری باز نیازمند یک فرهنگ سازمانی قوی، توانایی های مدیریت دانش مؤثر و روابط مبتنی بر اعتماد است.