آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۸

چکیده

متن

راهنمای عملی نویسندگان استانداردهای حسابرسی، 2002
دان گای و داگلاس کارمیکال، 2002
این کتاب در مورد استانداردهای حسابرسی است و راه‌کارهایی را ارایه می‌نماید که متناسب با کارهای عملی و میدانی هستند. این کتاب مکملی برای استانداردهای پذیرفته شده‌ حسابرسی است و کتابی مرجع برای حسابرسان است.
تضمین و حسابرسی سیستم‌های اطلاعاتی
جیمز هال، 1999
این کتاب و نرم‌افزار همراه آن دربرگیرنده‌ درکی جامع از نحوه‌ حسابرسی سیستم‌های اطلاعاتی است. در این کتاب از یک رویکرد تحلیل ریسک در قبال حسابرسی استفاده شده و به حسابرسان توصیه می‌‌شود تا خطرات داده‌های مرتبط با سیستم اطلاعاتی، مدیریت بانک‌های اطلاعاتی و توسعه و کاربرد سیستم‌هایشان را بسنجند.
کتابچه‌ حسابرسی اینترنتی
اسپنسر پیکت، 1997
این کتاب یک راهنمای جامع در قبال استانداردهای حسابرسی، کنترل‌های داخلی، برنامه‌ریزی و تحلیل ریسک، نمونه‌گیری‌های آماری، مصاحبه با مراجعان و تنظیم جداول آماری است. این کتاب حاوی نمونه‌های متعددی در مورد کاربرد اصول حسابرسی در مطالعات و تمرینات انجام شده جهت نیل به راه‌حل‌های مناسب است. این کتاب به موضوعات ویژه‌ای نیز می‌پردازد مانند حسابرسان رایانه‌ای، تحقیقات کذب، تثبیت حسابرسی، و آموزش کارکنان بخش حسابرسی. این کتاب دارای چهار بخش اصلی تحت عناوین تئوری، تکنیک‌ها، مدیریت حسابرسی داخلی و تخصص حسابرسی است.
مدیریت حسابرسی: نحوه‌ ایجاد یک تیم کارآمد مدیریتی
مایکل کریگ کوپر و فیلیپ دی باکر، 1993
این کتاب به تشریح نحوه‌ استفاده از مدیریت حسابرسی برای مدیریت کارآمد تحولات و کمک به اثربخشی فعالیت تیم‌های اجرایی و هیات مدیره می‌پردازد. موضوعات مورد بررسی عبارتند از: مدیریت تحول، تصمیم گیری در مورد زمان استفاده از مدیریت حسابرسی، مدیریت حسابرسی به عنوان یک ابزار با ارزش مدیریتی، و مزایای حسابرسی. این کتاب حاوی چند مطالعه‌ موردی در خصوص کارآفرینان حوزه‌ رهبری است.
حسابرسی مونتگومری، چاپ دوازدهم
وینسنت اوریلی، 2001
این کتاب حاوی تمامی اطلاعات لازم برای درک و استفاده از استانداردهای پذیرفته شده‌ حسابرسی است. این کتاب به حسابرسان کمک می‌کند تا یک طرح کاری را برای خود تدوین نمایند، حساب‌های و چرخه‌های مختلف حسابداری را بیازمایند و گزارش نهایی حسابرسی را تهیه کنند. این کتاب دارای پنج بخش است: محیط حسابرسی، تئوری و مفاهیم، حساب‌های ویژه‌ حسابرسی، تکمیل حسابرسی و نتایج آن، و حسابرسی صنایع خاص.
تجزیه و تحلیل کمی مدیریت، چاپ هفتم
باری رندر و رالف استیر، 1999
این کتاب ویژه‌ دانشجویان است و ترکیبی از روش‌های علمی مدیریت با راه‌حل‌های نوین تکنولوژیکی است.
مجلات
ABI Journal
www.abiworld.org
این نشریه ده بار در سال چاپ می‌شود. این نشریه توسط کارشناسان زبده نوشته می‌شود و به موضوعاتی همچون ورشکستگی مصرف‌کنندگان، تداخل قوانین مدنی و قوانین ورشکستگی، ارزش‌گذاری، نگرانی‌های مدیریتی و آخرین دستاوردهای قانونی می‌پردازد.
Internal Auditing and Business Risk
www.iia.org.uk
این مجله در انگلستان چاپ می‌شود و تمامی ابعاد حسابرسی داخلی، ارزیابی ریسک و مدیریت ریسک را دربرمی‌گیرد.
Internal Auditor
www.theiia.org
این مجله در ایالات متحده چاپ می‌شود و دربرگیرنده‌ روش‌های حسابرسی، کاربردهای حسابرسی، سیستم‌های کنترل داخلی، اداره‌ سازمان‌ها و مطالعات موردی است.

Managerial Auditing Journal
www.emeraldinsight.com/maj.htm
این مجله به تغییر وظایف حسابرسان و بررسی ابعاد تخصصی و مدیریتی کار آنها می‌پردازد. مقالات آن عمدتاً حول دستاوردهای جدید در نظریه‌های حسابرسی، تحقیقات، روش‌ها و مطالعات موردی می‌باشند.
اینترنت
انجمن کنترل و حسابرسی سیستم‌های اطلاعاتی
www.isaca.org/isacafx.htm
این سایت انجمن کنترل و حسابرسی سیستم‌های اطلاعاتی است که یک سازمان برجسته در زمینه‌ تضمین، کنترل و اداره‌ فن‌آوری‌های اطلاعاتی است. این سایت در بیش از 100 کشور 23000 عضو دارد و گواهینامه‌ای را برای اعضا صادر می‌کند و به توسعه‌ کنترل و حسابرسی سیستم‌های اطلاعاتی کمک می‌کند.
انستیتو حسابرسان داخلی
www.theiia.org
این سایت یک سازمان غیرانتفاعی با 70000 عضو در بیش از 100 کشور جهان است. هدف این سایت کمک به حسابرسی بین‌المللی، آموزش، تحقیق و موضوعات تکنولوژیکی ویژه‌ حسابرسان است.
انستیتو حسابداران معتبر دولتی آمریکا
www.aicpa.org
این سایت سازمانی با 330 هزار عضو است و به موضوعات مختلفی همچون اطلاعات، آموزش، رهبری و کمک به حسابداران دولتی ایالات متحده می‌پردازد. این انستیتو استانداردهایی را برای حسابرسی تدوین کرده است.
سازمان‌ها
ایالات متحده آمریکا
انجمن بین‌المللی توسعه‌ مدیریت AACSB
www.aacsb.edu
این انجمن که در سال 1916 تاسیس شده قبلاً انجمن فارغ‌التحصیلان بازرگانی نامیده می‌شد. این انجمن مدارک لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا در زشته‌های مدیریت بازرگانی و حسابداری اعطا می‌نماید. در حال حاضر این انجمن 850 عضو از جمله 650 مؤسسه‌ علمی در ایالات متحده و 160 مؤسسه در خارج دارد.
انجمن حسابرسی آمریکا
www.aaa_edu.otg
این انجمن، نهادی تخصصی است که علاقه‌ ویژه‌ای به توسعه‌ آموزش حسابداری دارد.

انستیتو حسابرسان داخلی
www.theiia.org
این انجمن یک نهاد تخصصی برای حسابرسان ایالات متحده است و هم اکنون در سراسر جهان حدود 70000 عضو دارد.
اروپا
انستیتو حسابرسان داخلی – انگلستان
www.theiia.org.uk
این انجمن یک نهاد تخصصی برای حسابرسان انگلستان است. این انجمن اطلاعات و مشاوره‌های خود درباره‌ تمامی ابعاد حسابرسی و نگرش‌های فعلی در قبال دولت و دیگر نهادای ملی و بین‌المللی را به اعضایش ارایه می‌نماید.

تبلیغات