نویسندگان: سینا اسکندری

کلید واژه ها: رادیو رسانه ارتباط جوانان

حوزه های تخصصی:
دریافت مقاله   تعداد دانلود  :  ۸۰۰

آرشیو

چکیده

این مقاله درصدد است راهکارهایی برای برنامه سازی در رادیو به طوری که بتواند توجه جوانان را جلب کند، ارائه دهد. رادیو یکی از ساده ترین و درعین حال موثرترین وسایل ارتباط جمعی شمرده می شود. این رسانه به دلیلارتباط مستقیم وآنی با شنونده و پوشش دادن رویدادها، ان رسانه ای کارآمد است. در عصر حاضر رادیو با رقبای قدرتمندی همچون تلویزیون، ماهواره، برنامه های دیجیتالی و شبکه های اینترنتی مواجه است. با این وجود، رادیو به عنوان رسانه ای تاثیر گذار و قابل اعتماد مورد توجه قشر وسیعی از مردم، به ویژه جوانان است. دسترسی آسان به رادیو امتیازی است که این رسانه را از سایر وسایل ارتباط جمعی متمایز می سازد. از آنجا که اکثریت هرم سنی جمعیت ایران را جوانان تشکیل می دهند رادیو برای داشتن حضوری پویا و نفوذ بیشتر در جامعه باید سهم قابل توجهی از برنامه های خود را به نیازهای نسل جوان اختصاص دهد و از این رهگذر با طرح برنامه های مناسب، در هدایت آنان نقش داشته باشد.

تبلیغات