نویسندگان:
حوزه های تخصصی:
دریافت مقاله

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۸

چکیده

متن

اوایل هفته گذشته حمله جدیدی به نام «بیت‌المقدس» و با رمز «یا علی‌ابن‌ابیطالب» در جبهه جنوب آغاز شد که براساس آمار و نتایج اعلام شده تاکنون راه ارتباطی عراقی‌ها مستقر در پادگان حمید از دو طریق یعنی از طریق خرمشهر و از سوی فکه بسته و قطع شده است. حدود هفتصد کیلومترمربع سرزمین اشغالی آزاد شد و حدود 5هزار اسیر گرفته شد و...
شب دوشنبه گذشته آقای شریعتمداری طی یک مصاحبه تلویزیونی مطالبی بیان داشت. از جمله اعتراف به همکاری با کودتاچی‌های ارتشی و قطب‌زاده و گفت من خود را گناهکار و مقصر می‌دانم و لذا توبه می‌کنم و از خدمت آیت‌الله العظمی‌خمینی هم می‌خواهم که دستور بدهند که در رسانه‌های گروهی این‌قدر به من حمله نکنند که خطر جانی برای من دارد و من هم قول می‌دهم که بعد از این، این نوع حوادث دیگر تکرار نگردد...

مطالب آقای شریعتمداری راستی برای هر کسی جای تعجب و شگفتی فراوان داشت. چگونه کسی در حد مرجعیت و در کهولت سن و با این همه تجربه حاضر می‌شود با آمریکا و سلطنت‌طلبان همدستی و همراهی کند و بعد با این ضعف و زبونی به راحتی به گناه خود اعتراف نماید و این‌قدر در فکر جان خود باشد و تعهد کند که دیگر این نوع حوادث تکرار نگردد!!

در هفته گذشته آقای «بن‌یحیی» وزیر امور خارجه الجزایر و چهارده نفر دیگر از مقامات آن کشور برای یک دیدار سیاسی و اقتصادی به ایران می‌آمدند که در سر مرز ایران و ترکیه هواپیمای آنان سقوط کرده و تمامی سرنشینان آن کشته شدند. بعد اعلام شد که به وسیله عراقی‌ها هواپیمای الجزایری مورد حمله واقع شده و سقوط کرده است دلایلی هم ارائه شده است.
روز گذشته در حضور یک هیات الجزایری که برای تعقیب این حادثه به ایران آمده بودند پیکر 15 مقام الجزایری از جلو مجلس شورای اسلامی تشییع شد و بعد به الجزایر فرستاده شدند و مجلس ختمی نیز به همین مناسبت از طرف وزارت امورخارجه برگزار شد.

اگر عراقی‌ها چنین عملی انجام داده باشند مسلما به قصد تیرگی روابط ایران و الجزایر صورت داده‌اند ولی گویا خدا خواسته است که رسواتر شوند و شر آنها به خودشان برگردد و مطمئنا پس از اثبات این قضیه نتیجه حاصله به ضرر عراق خواهد بود.
در هفته گذشته چند خانه تیمی مجاهدین خلق در تهران کشف شد که طی آن 10 نفر کشته و حدود 50نفر دستگیر شدند که گفته می‌شود افراد مقتول و دستگیر شده از اعضای اصلی و موثر سازمان بوده‌اند.

نسبت‌های ناروا به نهضت آزادی
جمعه 24/2/61
در هفته گذشته پادگان حمید و شهر با خاک یکسان شده، هویزه آزاد شد که البته پادگان نیز به طور کلی ویران شده است.
به‌‌رغم این که چند روز قبل اعلام شد که شلمچه آزاد شد ولی هنوز هم متاسفانه آزاد نشده و درگیری شدیدی در این نقطه مهم و استراتژیک ادامه دارد. دو روز قبل عراقی‌ها پاتک مهمی زدند که هر چند خوشبختانه دفع شد ولی افراد زیادی از ما شهید شدند که به عنوان نمونه روز گذشته 175 نفر در اصفهان 10 نفر در تنکابن و 12نفر در رودسر تشییع شدند. درود خدا به آن پاکان و دلاوران و دعای ما بدرقه راه مجاهدین و از خدا خواهیم توفیق ادب...

با وجود گذشت دو هفته از حادثه سقوط «بن‌یحیی» هنوز الجزایر در این مورد موضع نگرفته است. گفته شده است که مقامات الجزایری که برای تشییع جنازه و بردن جنازه بن‌یحیی به ایران آمده و در جلو مجلس حاضر شده بودند به مقامات ایرانی اعتراض کردند که چرا ما را جایی آورده‌اید که شعار مرگ بر آمریکا داده می‌شود. روز گذشته پاسخ نهضت‌ آزادی به سرمقاله جمهوری اسلامی بین نمایندگان توزیع شد. این پاسخ در مورد سرمقاله جمهوری اسلامی است که در آن تحت عنوان «آیا سزاوار است؟...» به نهضت آزادی و دولت موقت نسبت‌هایی طبق معمول داده شده بود.

بگذریم از محتوای پاسخ، چیزی که بسیار عجیب است این است که این پاسخ‌ها را روزنامه‌ها هرگز چاپ نمی‌کنند و این برخلاف قانون مطبوعات است... راستی چه می‌گوییم؟ قانون؟!
در سه‌شنبه گذشته آقای سیدمحمد خامنه‌ای نماینده مشهد طی نطق قبل از دستور خود مطالبی بیان داشت که تازگی داشت. ایشان گفت انقلابی اگر بخواهد شکست بخورد مانند یک انسان ابتدا بیمار می‌شود و بیماری هم علایمی دارد... و اکنون بعضی علایم برخی بیماری‌ها را مشاهده می‌کنیم... ایشان به دنبال مطالبی گفتند یکی از این بیماری‌ها چهره‌سازی دروغین است که کسانی را به‌طور مصنوعی بزرگ می‌کنند و افرادی که سازش‌ناپذیرند با برچسب و بدنام کردن و تهمت از میدان به در می‌کنند و بدین وسیله ترور شخصیت می‌نمایند و حتی گاهی ممکن است شخص را هم ترور نمایند.
 
البته در حال حاضر برای این بیماری نمونه‌ای نمی‌بینم اما فرضیه‌هایی هست، مانند قضیه‌ای که برای خود من پیش آمد. در پایان ایشان گفت که ما وظایفمان را در برابر مردم انجام نداده‌ایم و کاری نکنیم که مردم و امام انقلاب دیگری علیه ما بکنند... سخنان ایشان بسیار عجیب بود. اگر واقعا این نکته درست باشد که تعمدی در از بین رفتن ایشان در کار بوده است، پس وای به حال دیگران! و اگر واقعا این چنین باشد دیگر نمی‌توان امید چندانی به بهبود اوضاع و اجرای قانون اساسی داشت. و یحتمل این که صحیح نباشد.

تبلیغات