نویسندگان: بشیر معتمدی
منبع: عصر آدینه دوره 14 بهار 1400 شماره 33

کلید واژه ها: اسلام مسلمانان فضای مجازی

حوزه های تخصصی:
دریافت مقاله   تعداد دانلود  :  ۸۲

چکیده

در این مقاله تلاش شده است تا حضور دین در فضای مجازی به عنوان یک رسانه نوین بررسی گردد و از این طریق کارکردهای آن برای مسلمانان از یک‌سو و از سوی دیگر تأثیرات آن بر روش‌های تبلیغ اسلام تبیین گردد. روش بررسی نیز نمونه سایت‌هایی است که در اینترنت دسترسی به آن امکان­پذیر است. نتیجه مطالعه نشان می­دهد که فضای مجازی علاوه بر این‌که کارکردهای متنوعی همچون اطلاع­رسانی، همبستگی و هویت­یابی، خدمات مختلف اجتماعی، امکانات جدید آموزشی و تعمیق معارف مسلمانان به عنوان یک رسانه زمینه­ساز ظهور دارد، می­تواند در جهت معرفی چهره دیگری از اسلام، ارتباط دوسویه در تبلیغ اسلام، ظهور اسلام اجتماعی و در نهایت زمینه­سازی مناسب جهت جهانی شدن دین مورد استفاده قرار گیرد.

متن

تبلیغات