چکیده هدف از مطالعه حاضر بررسی میزان مهارتهای ارتباطی در دانش آموزان پایه سوم دبیرستان از دیدگاه دبیران آنها بود. روش اجرای تحقیق توصیفی (پیمایشی) بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دبیران پایه سوم دبیرستان شهر تهران (2400N=) بود. حجم نمونه مطابق با جدول مورگان 331 n=نفر برآورد گردید که به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته در مقیاس لیکرت بود. سؤالات این پرسشنامه با هدف جمع آوری داده ها در خصوص میزان مهارتهای ارتباطی درحوزه های(مهارت تیمی وگروهی، مهارت میان فردی، مسئولیت فردی، مسئولیت اجتماعی، ارتباط تعاملی) تدوین گردید. میزان پایایی و روایی پرسشنامه از طریق ضریب آلفای کرونباخ(91/0) محاسبه شد. داده های بدست آمده براساس شاخص های آمار توصیفی (فراوانی، درصد، جدول، نمودار) و آمار استنباطی (تحلیل واریانس مکرر و آزمون تعقیبی بونفرونی) مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که از دیدگاه دبیران: دانش آموزان به ترتیب در مهارتهای تیمی و گروهی، ارتباط تعاملی و میان فردی بیشترین مهارت ودر مهارت مسئولیت اجتماعی و مسئولیت فردی کمترین مهارت را دارا می باشند.