مدت زمان زیادی است که موضوع طراحی سازمان ، تت الشعاع نگرش وظیفه ای به سازمان است . بر اساس این دیدگاه ، سازمانها به عنوان سلسله مراتبی از اختیار و کنترل در نظر گرفته می شوند . اما مفاهیم متداولی از قبیل کیفیت فراگیر ( TQM ، TQC ) و مهندسی مجدد ( BPR ) می توانند به عنوان کوششی برای فائق آمدن بر نگرش وظیفه ای سنتی و تمرکز بر فرایندهای کسب و کار به جای ساختار سازمان ، مورد توجه قرار گیرند . با وجود این ، نتایج حاصل از به کارگیری برناه های کیفیت فراگیر و مهندسی مجدد نشان می دهد این ایده اساسی که سازمانها یکساختار باشند نه مجموعه ای از فرایندها ، واقعاَ تغییری نکرده است ...