با ظهور عصر اطلاعات و تشدید رقابت ، دیگر ارزیابی عملکرد سازمان تنها با تحلیل معیارهای مالی گذشته امکان پذیر نیست و ایجاد تحول در سیستم ارزیابی و مدیریت استراتژی سازمان امری غیر قابل اجتناب است .
«روش ارزیابی متوازن» به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد ، علاوه بر ارزیابی مالی سنتی ، عملکرد سازمان را با افزودن سه بعد دیگر ، یعنی : مشتریان ، «فرایندهای داخلی کسب و کار» و «یادگیری و رشد» مور ارزیابی قرار می دهد . روش مذکور با توجه به ویژه به دارائیهای نامشهود سازمان که در عصر حاضر از اهمیت ویژه ای برخوردار گردیده است .