آشنایی با کتاب
چکیده
متن
نام کتاب:برنامه درسی و چارچوب استانداردها
نویسنده:سورندراورما
مترجمان:دکتر نادر قلی قورچیان-دکتر حسن ملکی
ناشر:انتشارات فراشناختی اندیشه
نوبت چاپ:اول
تاریخ انتشار:1380
قیمت:42500 ریال
«این کتاب توسط متخصصان و پژوهشگران آموزش به سرپرستی هواردکلی و مسئولیت اجرایی پروفسور سام بال مدیر ارشد اجرایی پروژه به رشته تحریر درآمده است.در این مجموعه تلاش گردیده مبانی نظری برنامه درسی در دنیای اجرایی برنامه درسی ملحوظ شود و نویسندگان و متخصصان تلاش کردهاند مفاهیم جدید برنامه درسی در قرن 21 را در دروس هنر، زبان انگلیسی، بهداشت و تربیت بدنی، زبانهای غیر انگلیسی، ریاضیات، علوم و تکنولوژی به کار گیرند.
مطالعه این مجموعه به کارشناسان، معلمان، مدیران، متخصصان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و استادان دانشگاه این قدرت را میدهد که مفاهیم مدرن برنامه درسی را در کتابهای درسی ارائه کرده، زمینههای حاکمیت علمی مدرسه محوری، پژوهش محوری، تقاضاگرایی، فراشناختی فنی و استقلال علمی را برای دانشآموزان از طریق برنامههای درسی فراهم آورند.»
نام کتاب:آموزش و پرورش و روح
نویسنده:جانپی.میلر
مترجم:دکتر نادر قلی قورچیان
ناشر:انتشارات فراشناختی اندیشه
نوبت چاپ:اول
تاریخ انتشار:1380
قیمت:19000 ریال
در پیشگفتار مترجم این کتاب چنین آمده است: «چگونه میتوانیم دنیای معنوی و روحانیرا وارد دانشآموزان بتوانند در زندگی روزمره از آن بهره گرفته، تغذیه نمایند؟چگونه میتوانیم در عصر فرامدرن و فراشناخت، عقل دانش مدار را با روح آرام بخش تلفیق کنیم و آن را تلطیف نماییم؟چگونه میتوانیم تغییرات بنیادی در آموزش و پرورش ایجاد کنیم؟چگونه میتوانیم شادی گم شده در لابهلای ترافیک سنگین کتابهای درسی و زجر امتحانات را به دانشآموزان بازگردانیم و آرامش درونی و قلبی مطمئن در آنها به وجود آوریم؟
پرفسور جان میلر، نویسنده کتاب یاد شده پس از سالها مطالعه و کسب تجارب مفید و منحصر به فرد پاسخ خود را چنین بیان میدارد:از طریق رفتن به سوی برنامه درسی معنوی و روحانی میتوان تجارب بامعنا و باارزشی را به دانشآموزان داد که نتایج حلاوت آن درونی شده، به عنوان سوخت جاودانه از آن بهره خواهند جست.
مطالعه این کتاب را به کلیه مسئولان، استادان، کارشناسان، مدیران، معلمان، دانشجویان و والدین توصیه میکنیم و امیدواریم مطالعه این کتاب ابزار تفکر مجدد در زمینه بازاندیشی معنوی در نظام آموزش و پرورش، به ویژه در برنامی درسی باشد.در آن صورت ما شاهد معلمان با روح، دانشآموزان با روح، مدارس با روح و تغییرات مداوم با روح برای نظام مقدس آموزش و پرورش کشور خواهیم بود.
نویسنده:سورندراورما
مترجمان:دکتر نادر قلی قورچیان-دکتر حسن ملکی
ناشر:انتشارات فراشناختی اندیشه
نوبت چاپ:اول
تاریخ انتشار:1380
قیمت:42500 ریال
«این کتاب توسط متخصصان و پژوهشگران آموزش به سرپرستی هواردکلی و مسئولیت اجرایی پروفسور سام بال مدیر ارشد اجرایی پروژه به رشته تحریر درآمده است.در این مجموعه تلاش گردیده مبانی نظری برنامه درسی در دنیای اجرایی برنامه درسی ملحوظ شود و نویسندگان و متخصصان تلاش کردهاند مفاهیم جدید برنامه درسی در قرن 21 را در دروس هنر، زبان انگلیسی، بهداشت و تربیت بدنی، زبانهای غیر انگلیسی، ریاضیات، علوم و تکنولوژی به کار گیرند.
مطالعه این مجموعه به کارشناسان، معلمان، مدیران، متخصصان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و استادان دانشگاه این قدرت را میدهد که مفاهیم مدرن برنامه درسی را در کتابهای درسی ارائه کرده، زمینههای حاکمیت علمی مدرسه محوری، پژوهش محوری، تقاضاگرایی، فراشناختی فنی و استقلال علمی را برای دانشآموزان از طریق برنامههای درسی فراهم آورند.»
نام کتاب:آموزش و پرورش و روح
نویسنده:جانپی.میلر
مترجم:دکتر نادر قلی قورچیان
ناشر:انتشارات فراشناختی اندیشه
نوبت چاپ:اول
تاریخ انتشار:1380
قیمت:19000 ریال
در پیشگفتار مترجم این کتاب چنین آمده است: «چگونه میتوانیم دنیای معنوی و روحانیرا وارد دانشآموزان بتوانند در زندگی روزمره از آن بهره گرفته، تغذیه نمایند؟چگونه میتوانیم در عصر فرامدرن و فراشناخت، عقل دانش مدار را با روح آرام بخش تلفیق کنیم و آن را تلطیف نماییم؟چگونه میتوانیم تغییرات بنیادی در آموزش و پرورش ایجاد کنیم؟چگونه میتوانیم شادی گم شده در لابهلای ترافیک سنگین کتابهای درسی و زجر امتحانات را به دانشآموزان بازگردانیم و آرامش درونی و قلبی مطمئن در آنها به وجود آوریم؟
پرفسور جان میلر، نویسنده کتاب یاد شده پس از سالها مطالعه و کسب تجارب مفید و منحصر به فرد پاسخ خود را چنین بیان میدارد:از طریق رفتن به سوی برنامه درسی معنوی و روحانی میتوان تجارب بامعنا و باارزشی را به دانشآموزان داد که نتایج حلاوت آن درونی شده، به عنوان سوخت جاودانه از آن بهره خواهند جست.
مطالعه این کتاب را به کلیه مسئولان، استادان، کارشناسان، مدیران، معلمان، دانشجویان و والدین توصیه میکنیم و امیدواریم مطالعه این کتاب ابزار تفکر مجدد در زمینه بازاندیشی معنوی در نظام آموزش و پرورش، به ویژه در برنامی درسی باشد.در آن صورت ما شاهد معلمان با روح، دانشآموزان با روح، مدارس با روح و تغییرات مداوم با روح برای نظام مقدس آموزش و پرورش کشور خواهیم بود.