آرشیو

آرشیو شماره‌ها:
۲۱

چکیده

Framed within Grounded Theory, this study explores the informal labeling of EFL students in Iranian majority and minority groups’ online classes from the perspectives of teachers. It aims to understand the impacts of both positive and negative labels on students’ interactional abilities and relationships within these contexts. Through semi-structured interviews conducted with 23 EFL teachers from both Tehran and Sanandaj, representing diverse ethnic backgrounds, findings reveal contrasting approaches between teachers in the two regions. Tehran teachers are observed to cultivate a nurturing environment through the application of positive labeling, which subsequently enhances students’ interactional competence. Conversely, teachers from Sanandaj tend to employ more direct and critical forms of negative labeling. The study underscores the importance of teachers’ awareness of labeling theory in shaping students’ reality. Pedagogical implications highlight the necessity for teachers to refrain from negative labeling, instead offering support and encouragement, thereby fostering students’ positive mindset, resilience, and confidence. By enhancing teachers’ understanding of labeling theory, significant improvements can be achieved in students’ learning experiences, creating a more conducive environment for language acquisition and growth. This research contributes to a deeper understanding of the role of labeling and emphasizes the vital perspective of teachers in shaping classroom dynamics and student experiences.

تحلیل پویایی قومی-زبانی: بررسی نظریه برچسب گذاری در یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در جوامع اکثریت و اقلیت ایرانی از دیدگاه معلمان زبان انگلیسی

مطالعه حاضر درچارچوب نظریه بنیادی تحقیق، برچسب گذاری غیررسمی زبان آموزان زبان انگلیسی در کلاس های آنلاین جوامع اکثریت و اقلیت ایرانی را از دیدگاه معلمان بررسی می کند. این مطالعه همچنین تأثیر برچسب های مثبت و منفی در توانایی تعاملی و روابط بین فردی زبان آموزان در این دو گروه را مورد بررسی قرار می دهد. مصاحبه های نیمه ساختاریافته با ۲۳ معلم زبان انگلیسی از تهران و سنندج، که دارای پیشینه قومی مختلفی بودند، انجام شد و یافته ها رویکردهای متضاد بین معلمان جوامع اکثریت و اقلیت را آشکار کرد. براساس یافته های مطالطه حاضر، معلمان تهرانی با استفاده از برچسب گذاری مثبت، فضای بهتری برای ارتقای زبان آموزان فراهم می نمایند که این موضوع متعاقباً منجر به تقویت مهارت ارتباطی زبان آموزان می شود. این در حالی است که معلمان سنندجی با انتقاد و برچسب زنی منفی به زبان آموزان با آن ها خشن تر رفتار می کنند. این مطالعه همچنین اهمیت افزایش آگاهی معلمان نسبت به نظریه برچسب زنی در شکل دهی واقعیت زبان آموزان در کلاس های زبان انگلیسی را مورد تأکید قرار می دهد. نتایج این تحقیق همچنین به تأکید ضرورت پرهیز معلمان از برچسب گذاری منفی، حمایت و تشویق زبان آموزان و تقویت ذهنیت مثبت، تاب آوری و اعتماد به نفس آنان می پردازد. تقویت آگاهی معلمان نسبت به نظریه برچسب گذاری، منجر به بهبود تجربیات یادگیری زبان آموزان و ایجاد فضای مساعد تری برای فراگیری زبان و رشد زبان آموزان می شود. مطالعه حاضر منجر به درک عمیق تر نقش نظریه برچسب گذاری می شود و نقش قابل توجه دیدگاه معلمان در پویایی کلاس درس و تجربیات زبان آموزان را مورد تأکید قرار می دهد.

تبلیغات