چکیده

پزوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر موانع کارکردی، روانی و احساسی بر مقاومت شناختی و عاطفی در حوزه بانکداری اینترنتی انجام شد.جامعه آماری متشکل از کلیه مشتریان بانک پارسیان در استان البرز بوده که با استفاده از فرمول کورکران و روش نمونه گیری غیر احتمالی در دسترس 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه 32 سوال اقتباس شده از داس سانتوس و همکاران، 2021 و کاسترو و همکاران، 2020 بود. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها در سطح آمار توصیفی از نرم افزارهای ,SPSS Excel و برازش مدل و آزمون فرضیات از نرم افزار PLS استفاده شد. نتایج نشان داد موانع کارکردی، روانی و احساسی بر مقاومت شناختی و عاطفی مشتریان تاثیر مثبت و معناداری دارد.

تبلیغات