توسعه مدیریت

توسعه مدیریت

توسعه مدیریت 1383 شماره 58

مقالات

۳.

نظام های اطلاعات مدیریت: محورهای خلاقیت برای بهبود M.I.S

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 922
"امروزه رسانه های غیر نوشتاری در زمینه انتشار اطلاعات انقلابی عظیم پدید آورده اند . در گذشته اطلاعات در انحصار نخبگان قرار داشت ، اما عصر حاضر در پرتو پیشرفت دانش و فن اطلاعات ثبت شده در مجموع غیر مکتوب و در اختیار همگان است ، به عبارتی امروزه اطلاعات بیشتر دست دوم به شمار می آید و تنها بخش ناچیزی از اطلاعات دست اول است . ما بیشتر تصاویر ذهنی خویش را از طریق رسانه ها کسب می کنیم به طوری که اغلب حتی آنچه را که در برابر دیدگانمان رخ می دهد نیز باور نمی کنیم . مگر آنکه درباره مطلبی در کتاب و روزنامه بخوانیم و یا از رادیو و تلویزیون بشنویم و ببینیم . رسانه ها نه تنها اطلاعات را در اختیار ما می گذارند ، بلکه به تجارب ما نیز جهت می دهند . در نتیجه ، معیارهای ما از حیث زود باوری و از نظر درک واقعیت بیشتر از طریق رسانه ها تعیین می شود . "
۵.

بهبود مستمر فرایندهای نرم افزاری را جدی بگیرید: مدیران حوزه نرم افزار

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 211 تعداد دانلود : 548
بی شک امروزه در فضای رقابتی شرکتهای نرم افزاری ، ارتقاء کیفیت و بهره وری راز ماندگاری و بقا است . برای نیل به دو اهداف مذکور ، تلاشهای وسیعی صورت گرفته و استانداردهایی در سطح بین المللی تدوین و ارائه شده اند . این استانداردها بر بهبود مستمر فرآیندها و فعالیتهای سازمانهای نرم افزاری تاکید دارند . بهبود مستمر ، فرآیند تدریجی و آرام تحول پذیری است . یکی از مدلهای معتبر در زمینه بهبود مستمر فرآیندهای نرم افزاری ، مدل CMM است . در این مدل برای حرکت به سطوح بالاتر ، باید دسته ای از اهداف و الزامات را برآورده ساخت و زیرساختهای مناسب را تدارک دید .

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۷۳