توسعه مدیریت

توسعه مدیریت

توسعه مدیریت 1381شماره 45

مقالات

۱.

رهبران بزرگ و خوب

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 463
رهبری به مرد خارق العاده و یا زن خارق العاده ارتباطی ندارد،‌بلکه به کسی اطلاق می شود که ارزش ها ی شخصیت کاری را ارج می نهد و دیگران را تشویق به مبازره با وضع موجود می کند و بی عیب و نقص و فروتن است رهبری به معنی برداشتن موانع از میان افراد، تیم ها،‌وظایف و سازمان ها است تا در جهت تحقق یک دیدگاه مشترک تلاش کند.
۲.

گذر از مدیریت به رهبری

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 550
بحث اصلی در ارتباط با تغییرات و تاکید بر گذر از دوران مدیریت به رهبریت است این تغییرات رهبران را ملزم میسازد که بر اساس فرضیه های جدید عمل کرده و طوری رفتار کنند که با عرف معمول مغایر باشد لذا رهبران باید تغییراتی اساسی در چارچوب فکری و رفتاری خود ایجاد کند که شامل پرکردن شکاف میان حرف و عمل بر اساس ارزشهای سازمانی است.
۴.

کسب نتیجه مطلوب از رکود فن آوری

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 551 تعداد دانلود : 730
Businessweek از گذشته درسهایی گرفت تا بفهمد چه شرکتهای برای آینده آماده تر هستند؟ آخرین اظهارات مالی شرکتهای پیشرو فن آوری را بررسی کردیم. خصوصیات مشترکی برای برندگان از 1990 - 1985 وجود دارد. از جمله آنها بطور متوسط8% از فروش خود را به تحقیق و توسعه، 90% برای افزایش سرمایه و شاید تعجب انگیزیترین 40 % در آمدها را به اصول فروش و سایر مخارج کلی صرف کرده بودند.
۵.

مدیریت زمان

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 155 تعداد دانلود : 65
هر فرد تحصیلکرده باید حداقل در چهار زمینه خودسازی، خانواده، کارو کسب و فعالیت های اجتماعی دارای هدف باشد. هر مبحث اصول و تکنیک هایی دارد اولین اصل مدیریت زمان،‌داشتن هدف دقیق و روشن است اصولا هنگامی مدیریت زمان مطرح می شود که انسان خواسته ها و یا به تعبیر مدیریت، هدف هایش را به طور دقیق روی کاغذ آورده باشد و تاریخ سررسید آن نیز معین شده باشد.
۶.

سازمانها و ضرورت مدیریت

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 957
این مقاله در باره نحوه اداره کردن سازمانهاست. بالاخص،‌در مورد اینکه چگونه مدیران می توانند بهترین کمک را به تدوین و تحقق اهداف سازمانشان بنمایند. تاکید بیشتر ما برروی آن چیزی خواهد بود که سازمانهای رسمی نامیده می شوند.

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۷۳