توسعه مدیریت

توسعه مدیریت

توسعه مدیریت 1381شماره 44

مقالات

۲.

زندگی در حیاط خلوت

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 903
ما در جهانی زندگی و تجارت می کنیم که با تغییرات مستمر مواجه است تغییراتی که دامنه آن بسیار گسرتده تر از گذشته است و نرخ حدوث و ظهور آن بی سابقه و بی نظیر است این تغییرات عبارتند از : تغییرات تکنولوژیکی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی که هریک با دیگری تعامل دارد.
۳.

اهمیت آموزش نیروی انسانی

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 846 تعداد دانلود : 770
حال حاضر نیز آموزش کارکنان در سازمانهای مختلف، از جایگاه خاصی برخوردار است، زیرا در چند دهه اخیر بیش از هر دوران دیگری در طول تاریخ بشر، علوم و تکنولوژی پیشرفت نموده است و این تحول به حدی است که عصر حاضر را عصر (Information half life) نیم عمر اطلاعات نامیده اند.
۵.

ترک خدمت در سازمان بررسی علل، عوارض و عواقب آن

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 886 تعداد دانلود : 25
رهبر یک سازمان موفق، باید بتواند انگیزه لازم جهت کار و تلاش را در نیروی اسنانی خود بیافریند و آنها را نسبت به کار، شغل و سازمان متعهد و علاقمند سازد تابه این وسیله از توان فیزیکی و فکری افرادی بهره ببرد که به کار عشق می ورزند و نسبت به آن تعهد و التزام داشته و هیچ وقت تمایلی به غیبت و ترک خدمت به عنوان دو واکنش منفی رفتاری در سازمان نشان نمی دهند.
۶.

بررسی دلائل عدم سرمایه گذاری مدیران عالی صنایع در بخش آموزش

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 303
پیشرفت صنایع در کشورهای توسعه یافته حکایت از فاصله و شکاف عمیق آنها با مماکلک توسعه نیافته دارد توجه به حلقه های کیفیت در ژاپن و تکنیک های JIT در استقرار صنایع آمریکا، اهمیت به باورهای درونی را جلوه گر می سازد.

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۷۳