توسعه مدیریت

توسعه مدیریت

توسعه مدیریت 1381شماره 40

مقالات

۱.

اعتماد به نفس ابزاری جهت تغییر

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 795 تعداد دانلود : 984
هدف مقاله حاضر کشف چگونگی درک بهتر مفاهیم مختلف اعتماد به نفس و استفاده از آنها در افزایش تاثیر کار مشاوران است. در ادامه چند نکته از تعاریف مختلف اعتماد به نفس همراه با ویژگی های آن که سبب تسهیل فرآیند مشاوره می شود، ذکر شده است.
۲.

شیوه حل مشکل

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 614
کسی، از این که مردم در حل مشکلاتی که به علت کمبود اطلاعات مورد نیازشان عاجز می مانند متعجب و شگفت زده نمی شود. اما این مطلب واقعا عجیب است که آنها غالبا در حل مسایلی در می مانند نه تمام اطلاعات ضروری را دارند.
۳.

روحیه چیست؟

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 917
مدیران سازمان نمی توانند با برقراری و استقرار مزد خوب، سرویس های منظم و خط مشی های مناسب جهت کارمندان، ایجاد روحیه عالی و قوی را تضمین کنند و چنین پندارند که روحیه کارمندان را با این عوامل تعیین کرده اند و دیگر نیازی نیست که درباره آن بیندیشند و نگران باشند.
۴.

سازوکارهای یادگیری در سازمان های یادگیرنده

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 349 تعداد دانلود : 377
با توجه به پیچیدگی و پویایی روزافزون عوامل محیطی و تغییرات بسیار سریع محیطی، سازمان های سنتی دیگر قادر به هماهنگی با این تغییرات نیستند و درحال نابود شدن می باشند. از این رو مبحث سازمان های یادگیرنده به عنوان ابزاری برای بقا و هماهنگی با این تغییرات مورد توجه بسیاری از سازمان ها قرار گرفته است.
۵.

جلب رضایت مشتریان بین المللی: ارائه خدمات خوب و قابل قبول تعهد نسبت به مشتری کلید موفقیت می باشد

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 785
چگونگی عملکرد شما تا حدود زیادی وابسته به نوع محصولی است که شما ارسال می نمایید. از طرفی فرصت زمانی و میزان سرمایه گذاری بر روی بازارهای جهانی نیز بر عملکرد شما موثر هستند.
۶.

مدل تصمیم گیری

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 854
گروهی از محققین به این نتیجه می رسیده اند که، تصمیم گیری نباید به ترتیبی باشد که اما را مقید به تعهدات دراز مدت، قطعی، برگشت ناپذیر نماید بعبارت دیگر، توصیه می شود که تصمیم گیری مرحله ای باشد و در یک توالی منطقی بدنبال هم قرار گیرند.

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۷۳