مطالعات نوین بانکی

مطالعات نوین بانکی

مطالعات نوین بانکی دوره سوم بهار 1399 شماره 6

مقالات

۱.

بررسی و تحلیل شغل های پربازده مالی در ایران

نویسنده:

کلید واژه ها: شغل پردرآمد حقوق کارمزد پول تجارت کسب سود و منفعت

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 669 تعداد دانلود : 80
معمولا باگذشت زمان بعضی شغل ها در بعضی مکان ها اوج می گیرند و بعضی دیگر کنار می روند. این موضوع به خاطر این است که در هر زمان نیازها و فرصت های هر جامعه متناسب با زمان تغییر می کند. برای داشتن یکی از شغل های پردرآمد، نباید صرفا زمان زیادی را صرف کنید و سخت کار کنید بلکه باید هوشمندانه تر کار کنید و دائما در مورد شغل خود و محیط پیرامون تان مطالعه کنید. دانستن این نکته که در هر سال چه شغلی ترند است می تواند کمک زیادی به افزایش درآمد شما داشته باشد. با خواندن این مقاله و یا هر مقاله دیگری که شغل های پردرآمد را معرفی می کنند، قرار نیست که شما هر چند سال یک بار، به دنبال تغییر شغل خود باشید، بلکه شغل هایی که در این نوع مقاله ها بیان می شوند تا چندین سال و حتی چند ده سال آینده می توانند جز شغل های پردآمد برای شما باشند. البته به یاد داشته باشید که برای داشتن یکی از این شغل های پردرآمد می بایست زمانی را برای کسب مهارت در آن ها صرف کنید و لطفا همین الان از یک فکر این که یک شبه آن مهارت را کسب کنید بیرون بیایید. توجه داشته باشید که شغل های پول ساز بر اساس تغییر زمان و شرایط، مدام در حال عوض شدن هستند. در ادامه می خواهیم شغل هایی را به شما معرفی کنیم که از آینده کاری خوبی برخوردار خواهند بود و چشم انداز آن ها روشن است. برخی کسب و کارهای اینترنتی و برخی دیگر در محیط فیزیکی قابل انجام هستند.
۲.

روند خاص پولدار شدن و کسب درآمد حرفه ای

نویسنده:

کلید واژه ها: پولدار شدن کسب درآمد بالا موفقیت در تجارت کسب سود و منفعت

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 120 تعداد دانلود : 889
پولدار شدن یکی از دغدغه های مهم آدم های این روزگار است و اغلب هم خواسته هایشان بیش از مقدار پولی است که در دسترس دارند اما حتما شنیده اید که می گویند پول خوشبختی نمی آورد و هستند آدم هایی که با داشتن ثروت فراوان باز هم غمگین و ناراحت هستند. برای دانستن اینکه چطور پول بیشتری کسب کنید و زندگی بهتری داشته باشید باید توجه داشت ثروت تنها به معنی پولدار شدن نیست و برای ثروتمند شدن ابتدا باید مجموعه ای از صفات خوب را در خودتان نهادینه کنید. یکی از این صفات خوب تمرین شاد بودن و حفظ شادمانی است. در این مقاله به این مسئله می پردازیم که درباره پول چطور فکر کنید و ثروتمند شدن چه فرمولی دارد.
۳.

رازهای موفقیت مالی در خانواده از دیدگاه ثروتمندان و روش های زود بازده کسب درآمد بالا

نویسنده:

کلید واژه ها: درآمد پس انداز حقوق ماهیانه روش پس انداز کردن دخل و خرج

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 951 تعداد دانلود : 415
رمز موفقیت مالی و اقتصادی هر خانواده در پس انداز کردن است. بدون پس انداز درآمدها بیهوده هدر می روند و منابع در دسترس برای اموری کم اهمیت هزینه می شوند. پس انداز توانایی مالی را افزایش می دهد و امکان سرمایه گذاری و پیاده سازی برنامه های کلان را ایجاد می کند. برخی تصور می کنند که پس انداز کردن کاری دشوار است؛ به ویژه اگر خانواده با شرایط دشواری مواجه باشد. اما واقعیت چیز دیگری است. اگر تابه حال عادت به پس انداز نداشتید، در ابتدای مسیر، پس انداز کردن بخشی از پولتان، کاری غول آسا است اما اشتباه فکر می کنید و پس انداز کردن، کاری بسیار ساده است. این کار تنها به توانایی شما در تغییر رویه خرج کردن پولتان بستگی دارد. در این مقاله قصد داریم رازهای موفقیت مالی در خانواده از دیدگاه ثروتمندان را مورد بررسی و مداقه قرار دهیم، باشد این روش الگوی مناسبی برای پیشرفت مالی و بهبود وضع اقتصادی تمامی افراد قرار گیرد.
۴.

بیست ایده کسب و کار اینترنتی پردرآمد، برای آینده ای با ثبات مالی

نویسنده:

کلید واژه ها: کسب و کارهای اینترنتی سایت های پولی کسب درآمد ثروت

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 480 تعداد دانلود : 638
دنیای امروز دنیای تکنولوژی و سرعت است.آدم های امروز علاقه دارند نیازهای خود را در کمترین زمان و بهترین کیفیت برطرف سازند. تغییر در سلایق و شیوه های زندگی می تواند برای افراد باهوش و دارای انگیزه راهی برای پول دراوردن باشد.در کسب و کارهای اینترنتی شما این فرصت را دارید بدون صرف هزینه برای اجاره محل کار یا صرف هزینه برای خرید میز و صندلی و ملزومات این چنینی پول در بیاورید و البته مجبور هم نباشید هزینه های اضافی مثل آب و برق و گاز هم بپردازید. اوایل که شبکه های اجتماعی وارد ایران شدند ایده پول دراوردن از این شبکه ها خیلی رایج نبود ولی انها که پشتکار داشتند و البته خلاقیت ، توانستند در یک بازه کوتاه درآمد های بسیار بالا کسب کنند به طور که برخی از این شبکه های اجتماعی درآمد های میلیونی برای علاقمندان به آن بوجود اوردند.در ادامه این مقاله چندین کسب و کار اینترنتی پولساز که می تواند ثروت خوبی برای شما فراهم بیاورد را معرفی می کنیم.
۵.

تحلیل و معرفی ایده های شغلی و طرح اقتصادی با سرمایه کم

کلید واژه ها: کسب و کار زودبازده کسب درآمد کسب و کارهای خانگی ایده کاری

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 379 تعداد دانلود : 956
یکی از دغدغه های خیلی مهمی که اکنون در جامعه ما وجود دارد پیدا کردن کاری است که بتوان با سرمایه ی کم چرخه درآمد آن کار را راه اندازی کرد و در یک بازه زمانی کوتاه و حداقل چند ماهه به سود دهی و بازدهی خوبی از آن کار رسید. تایوانی ها یک شعار اقتصادی جالب دارند: «هر خانه یک کارخانه و هر کارخانه یک خانه!» این شعار اولین بار باهدف توسعه کسب وکارهای کوچک خانگی طراحی شد. آن ها گام اول کسب وکارهای کوچکشان را با فرآوری ساده محصولات برداشتند. کارآفرینی و کار در منزل با وجود اینترنت امروزه یک فرصت عالی است. هر شخصی با یک ایده ساده می تواند یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کند. در این مقاله ایده های کار در منزل به واسطه کسب و کارهای زودبازده و طرح های اقتصادی مورد بررسی و معرفی قرار داده شده است. برخی از این ایده ها مناسب شغل دوم هستند تا بتوانید با کمترین سرمایه پیاده سازی کنید. مطالعه این مقاله به تمامی افراد جویای کار پیشنهاد می شود.
۶.

علل و دلایل نکامی و فقرمالی در اقشار خاص جامعه

نویسنده:

کلید واژه ها: بی پولی فقر مالی اقتصاد جامعه ناعدالتی اجتماعی پولدار

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 843 تعداد دانلود : 800
شاید این سوال برای خیلی از افراد پیش آید در کشوری مثل کشور ایران، با فرصت هایی که پیش رویمان است، چرا فقط تعداد کمی از افراد هستند که با استقلال مالی بازنشسته می شوند؟ توضیح معنی کلمه فقر کمی دشوار است و آن به این دلیل است که معنی آن بستگی به مکان زندگی، فرهنگ کشور، مردم و عوامل دیگر دارد. برای مثال مردمی که در خانه های کوچک در حومه شهرهای بزرگ جهان مانند نیویورک زندگی می کنند ممکن است در مقایسه با همسایگان خود فقیر باشند، اما در مقایسه با مردم بی بضاعت در محله های فقیرنشین کشورهای در حال توسعه، ممکن است وضعیت مالی آن ها زیاد هم بد نباشد. اساساً چرا باید تعدادی از افراد در فقر مطلق به سر ببرند آیا ناعدالتی اجتماعی و اقتصادی باعث شده یا به علت کم کاری یا عدم بکارگیری همزمان نو آوری و ایده های جدید با مهارت و تلاش و فعالیت و یا فقر فرهنگی باعث شده گذر از فقر و ناتوانی اقتصادی اینقدر مشکل به نظر بیاید. در این مقاله قصد داریم علل و دلایلی که باعث نکامی و فقرمالی و بی پولی می شود را مورد مداقه و بررسی قرار دهیم.