مدیرساز

مدیرساز

مدیرساز 1381 شماره 11

مقالات

۱.

استفاده از سیستم تشکیل خوشه های صنعتی برای حفظ و توسعه کسب و کار (کلاسترینگ)

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 328 تعداد دانلود : 417
در این مقاله به نتایج حاصل از تحقیقات مربوط به استفاده از سیستم خوشه بندی صنتعتی برای حفظ و گسترش کسب و کار و همچنین به اطلاعاتی در مورد سازمان توسعه اقتصادی منطقه مرکزی اشاره شده است. اقدامات انجام شده توسط سازمان توسعه اقتصادی منطقه مرکزی برای تحقق بخشیدن به راهبرد توسعه اقتصادی بر پایه خوشه بندی و نتایج آن نیز برزسی شددر این مقاله به نتایج حاصل از تحقیقات مربوط به استفاده از سیستم خوشه بندی صنتعتی برای حفظ و گسترش کسب و کار و همچنین به اطلاعاتی در مورد سازمان توسعه اقتصادی منطقه مرکزی اشاره شده است. اقدامات انجام شده توسط سازمان توسعه اقتصادی منطقه مرکزی برای تحقق بخشیدن به راهبرد توسعه اقتصادی بر پایه خوشه بندی و نتایج آن نیز برزسی شده است. ه است.
۲.

مدل ارزیابی زیر ساخت توسعه فناوری در شرکتهای تولیدی

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 657 تعداد دانلود : 580
فناوری را مجموعه ای از دانش، مهارتها، سیستم، ابزارها، منابع و ...... تعریف می کنند که شرکت با استفاده از آنها می تواند مواد را به محصول یا خدمت تبدیل کند. بر اساس این تعریف فناوری پایه ای برای وجود هر کسب و کاری است زیرا بدون آن انجام فرایند تبدیل امکان پذیر نیست. از سوی دیگر رقابت روزافزون در بازار خدمات و محصولات شرکتها را وادار می سازد تا برای حفظ حیات خود در بلند مدت توسعه فناوری را به عنوان مهمترین دستور کار مورد توجه قرار دهند.
۳.

جهانی شدن اقتصاد، فرصتها و چالشها

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 275 تعداد دانلود : 409
امروز جهانی شدن از جنبه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نقل محافل تصمیم سازی و تصمیم گیری است و در هریک از جنبه های فوق، مباحثی چون افول «دولت، ملت» یکسان سازی الگوهای فرهنگی و شکاف بین کشورهای فقیر و غنی به چالش طلبیده می شود. در این مقاله ، ضمن ترسیم تحولاتی که در فضای اقتصاد جهانی رخ داده است.
۴.

تحلیل راهبردی هزینه و زنجیره ارزش

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 253 تعداد دانلود : 340
شاید بتوان گفت آنچه امروزه بیش از هر چیز دیگر در رابطه با مؤسسات تجاری و انتفاعی نمود پیدا کرده است.توجه به هزینه های مختلف بنگاه و یا به تعبیری دقیقتر مدیریت بر هزینه ها ی موسسه است. در شرایط کنونی مؤسسات مختلف جهت تامین بقای خود حتی باید نسبت به مقایسه هزینه هایشان با سایر رقبای بالفعل نیز آگاهی داشته باشند و فعالانه وارد عمل شوند.
۵.

بررسی تأثیر گزارشهای حسابرسی داخلی بر کیفیت تصمیم گیری مدیران در شرکتهای تولیدی و صنعتی پذیرفته شده

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 937 تعداد دانلود : 37
آنچه در این مقاله می خوانید بخش بسار خلاصه ای از یک تحقیق انجام دشه در خصوص تاثیر گزارشهای حسابرسی داخلی بر کیفیت تصمیم گیری مدیران در شرکتهای تولیدی و صنعتی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است . با مطالعه این مقاله احتمالا ممکن است سئوالات و ابهاماتی د رذهن خواننده بروز کند که ناشی ایز خلاصه کردن مطالب وم بخشهای مختلف تحقیق است.
۶.

مدل اندازه گیری برنامه ریزی راهبردی در شرکتها بر اساس نظریه هوشین کانری

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 384 تعداد دانلود : 31
برنامه ریزی راهبردی در سالهای اخیر مجددا به عنوان یک فرایند کلیدی مدیریتی در کانون توجه قرار گرفته است. علی رغم انبوه تحقیقات و پیشینه طولانی برنامه ریزی، تحقیقات اندکی درباره تعیین اثر بخشی برنامه ریزی راهبردی موجود است. این مقاله یک ابزار عارضه یابی را برای نظام برنامه ریزی راهبردی شرکتها ارائه می دهد.
۷.

بررسی ارتباط بین ویژگیهای شخصیتی مدیران سازمانهای تولیدی با سبک رهبری آنان

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 13 تعداد دانلود : 627
این مقاله خلاصه ای از بافته های پژوهش پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی است. موضوع پژوهش بررسی ارتباط ویژگیهای شخصیتی (شامل یازده صفت زا صفات مورد شناسایی روانشناسی) و تبپ شخصیتی مدیران با سبکهای رهبری آنهاست. در این پژوهش صفات شخصیتی، تیپ و سبک رهبری مدیران موضوع جامعه آماری با استفاده از پرسشنامه های روانشناسی مورد سنجش قرار گرفته و نتایج حاصل از طریق دستگاههای آماری تجزیه و تحلیل شده است.