آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۷

چکیده

همراه با رشد فناوری های نوین، ضرورت توسعه روش های تامین مالی در بازار سرمایه نیز بیش از پیش احساس می شود. هرچقدر روش های تأمین مالی با فناوری های جدید همخوانی بیشتری داشته باشد، بازار سرمایه نیز پویاتر و پر رونق تر خواهد بود. فناوری رمزارزها که در بستر بلاک چین در دنیای مالی و اقتصادی مطرح شده است، یکی از جدیدترین فناوری هایی است که امروز در سطح دنیا از طرف فعالان اقتصادی دنبال می گردد. تحقیق و یافتن راهکارهایی برای استفاده از رمز ارزها در بازار سرمایه کمک شایانی به توسعه این بازار در کشور خواهد کرد. روش هایی همچون صندوق های قابل معامله مبتنی بر رمز ارزها، سرمایه گذاری شرکت های بورسی در پلتفرم های خرید و فروش رمز ارزها، استفاده از ظرفیت عرضه های اولیه رمزارزها، می تواند محل نظر و تأمل قرار بگیرد. همچنین چالش هایی که در این مسیر از منظر فقهی و قانون گذاری وجود دارد باید مورد تحلیل و واکاوی قرار داده شود تا مسیر اجرای شدن راهکارهای فوق هموار گردد.

Solutions and challenges of using crypto-currencies in the capital market: jurisprudential-legal perspective

Along with the growth of new technologies, the necessity of developing financing methods in the capital market is felt more and more. The more financing methods are compatible with new technologies, the more dynamic and prosperous the capital market will be. The technology of cryptocurrencies, which has been proposed in the context of blockchain in the financial and economic world, is one of the latest technologies that is being followed by economic activists in the world today. Researching and finding solutions for the use of cryptocurrencies in the capital market will greatly help the development of this market in the country. Methods such as tradable funds based on cryptocurrencies, stock exchange companies investing in cryptocurrencies buying and selling platforms, using the capacity of cryptocurrencies ICOs, can be considered. Also, the challenges that exist in this path from the point of view of jurisprudence and legislation should be analyzed and analyzed in order to pave the way for the implementation of the above solutions.

تبلیغات