آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۷

چکیده

اقتصاد خرد رایج، در حقیقت از مجموعه ی پیش بینی های کلی درباره رفتار واحدهای اقتصادی تشکیل می شود. این اقتصاد برای پیش بینی رفتار، ابتدا هدفی را برای فاعل در نظر می گیرد و سپس روشی را برای دست یابی به آن هدف فرض می کند. محور بیشینه سازی منافع شخصی و روش عقلانی رفتار کردن در شکل ابزاری آن است. با در نظر گرفتن دو فرض مزبور، ارائه یک پیش بینی کلی برای واحد های اقتصادی میسر می شود. از دیدگاه اسلام دو پیش فرض مزبور، آنگونه تصویر شده اند که با ارزش های اسلامی همخوانی ندارد بلکه لازم است پیش فرض های دیگری متناسب با ارزش های اسلامی جانشین آن ها شود. رفتار یک فرد مسلمان در ابعاد مختلف و از جمله بعد اقتصادی متأثر از ارزش های اسلامی است و ارزش های اسلامی نیز به نوبه خود مبتنی بر اعتقادات اسلامی است. پژوهش حاضر به واقع سازی فروض نظریه تقاضا و همچنین منطق در رفتار تقاضا کننده در جامعه اسلامی می پردازد. و در نهایت معیارهای ارزیابی مبانی عملی مصرف جامعه اسلامی با نگاهی به مصرف در اقتصاد ایران پیشنهاد می گردد.

Situated of assumptions and theories of consumer behavior in the Islamic community of Iran

Conventional Microeconomics, in fact, the general predictions about the behavior of economic entities is formed. To predict the behavior of the economy, Initially, considers the target for the agent, then the way to achieve that goal assumes. Axis maximization of individual interests and behave in a rational way means it. Considering the assumption, provide an overall prediction for economic units is possible. In Islam These two assumptions, As portrayed, are not consistent with Islamic values , But it is necessary presuppositions no longer fits them to be replaced with Islamic values. The behavior of a Muslim in various aspects, including economic dimension is influenced by Islamic values And Islamic values, in turn, is based on Islamic beliefs. This study will be discussed the situated of assumptions of the theory of demand and As well as the logic of demand behavior in the community of Islam. finally evaluation criteria Practical principles of Islamic society Consumption with a view the Consumption in the Iranian economy is suggested.

تبلیغات