هدف: امروز فرصت طلبی در روابط کانال بازاریابی حیاتی است و تحقیقات موجود چندین عامل تأثیرگذار را به عنوان مقدمات فرصت طلبی شناسایی کرده است. با این وجود، ما اطلاعات کمی در مورد اینکه چگونه استراتژی های تاثیر سازنده یا اینکه چگونه ادراک انصاف فروشنده بر رفتار فرصت طلبانه فروشنده تاثیر می گذارد، نداریم.این مطالعه اثرات مستقل و تعاملی استراتژی های نفوذ و ادراک انصاف را بر تمایل فرصت طلبی فروشندگان بررسی می کند. روش : پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهشی شامل نمایندگان فروش گوشی شیائومی که حجم نمونمونه 148 نفرانتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تائید شده موردسنجش قرارگرفته است. به منظور تجزیه وتحلیل داده ها جمعیت شناختی و استخراج شاخصه ای مرکزی از آمار توصیفی و نرم افزار24 SPSS و برای تجزیه وتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرم افزار PLS2 Smart استفاده شده است. یافته ها: یافته های نشان می دهد که نفوذ غیر اجباری، نفوذ اجباری سازنده، ادراک عدالت توزیعی و ادراک عدالت رویه ای بر فرصت طلبی فروشندگان تاثیر معنی دار و مثبتی دارد. نتیجه گیری: نتایج همچنین نشان می دهد که ادراک انصاف فروشنده بر رفتار فرصت طلبانه فروشنده و استراتژی های نفوذ و ادراک انصاف را بر تمایل فرصت طلبی فروشندگان تاثیر مثبت و معنی داری دارد.