آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۳

چکیده

برندسازی شهری از نظر اقتصادی نقش بسیار شگرفی در توسعه استان گیلان خواهد داشت؛ چرا که اولا، استان گیلان دارای جاذبه های جهانگردی فراوانی است. ثانیاً با توجه به نرخ بالای رشد و افزایش جمعیت و تقاضای فراوان برای کار و جوانان جویای کار، ایجاد مشاغل جدید امر ضروری به نظر می رسد.گردشگری نیز حوزه ای است که بسیاری از کشورها و شهرها تلاش می نمایند از طریق آن، توسعه یافته و مشکلات خود را برطرف نمایند. به این منظور، کشورها و شهرهای مختلف تلاش می نمایند تا با ایجاد و توسعه برندشهری، در مسیر توسعه گردشگری و اقتصادی گام بردارند. مطالعه پژوهش حاضر از نوع مطالعات منطقه ای می باشد و قصد بر آن است که به طراحی مدل برند شهری در راستای گردشگری در استان گیلان پرداخته شود. جامعه آماری تحقیق حاضر در مرحله کیفی شامل مصاحبه شوندگان، اساتید و صاحبنظران رشته بازرگانی – گردشگری است که در این حوزه دست اندرکارند.داده ها در بخش کیفی با استفاده از نرم افزار MaxQDA تحلیل گردید. در پایان 25 مفهوم و 145 مقوله شناسایی گردید که در قالب 6 عامل تعریف گردیدند.

Designing an urban brand model in the development of tourism industry in Guilan province

Urban branding will play a very important role in the development of Gilan province economically; Because, firstly, Gilan province has many tourist attractions. Secondly, given the high rate of population growth and the high demand for work and job-seeking youth, the creation of new jobs seems necessary. Tourism is also an area through which many countries and cities strive. Developed and solve their problems. To this end, different countries and cities are trying to take a step towards tourism and economic development by creating and developing an urban brand. The present study is a regional study and it is intended to design an urban brand model for tourism in Gilan province. The statistical population of the present study in the qualitative stage includes interviewees, professors and experts in the field of business - tourism who are involved in this field. Data in the qualitative section were analyzed using MaxQDA software. At the end, 25 concepts and 145 categories were identified, which were defined in the form of 6 factors.

تبلیغات