نویسندگان: دانیال صدقی
حوزه های تخصصی:
دریافت مقاله

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۸

چکیده

متن

جسد «هیث لجر» هنرپیشه استرالیایی‌تبار و ستاره فیلم “کوهستان بروک بک” چهارشنبه گذشته در آپارتمان محل زندگی‌اش در منهتن نیویورک کشف شد. پلیس نیویورک ضمن اعلام این خبر افزود احتمال اینکه او بر اثر استفاده از مواد مخدر از دنیا رفته باشد بسیار زیاد است و حتی فرضیه خودکشی هم بعید نیست؛ به خصوص اینکه کنار جسد تعدادی قرص نیز به چشم خورده بود. جسد لجر زمانی کشف شد که خدمتکار آپارتمان محل زندگی او قصد داشت پیغامی را که برای قرار ملاقات برای او فرستاده شده بود، تحویلش دهد و اینگونه بود که جسد بیهوش او را پیدا کردند. پلیس در همان لحظات اولیه گفت بعید به نظر می‌رسد کسی او را به قتل رسانده باشد و این درحالی است که خانواده لجر معتقدند مرگ او به صورت اتفاقی رخ داده است.
 
بازی به یادماندنی لجر در فیلم “کوهستان بروک بک” او را نامزد دریافت جایزه اسکار کرد و حتی به دنبال ایفای نقش در این فیلم خیلیها او را با هنرپیشه‌هایی نظیر «مارلون براندو» و «شان پن» مقایسه کرده بودند. او به تازگی بازی در آخرین سری از فیلمهای “بتمن” را تحت عنوان “شوالیه سیاه” به پایان رسانده بود. لجر هنگام بازی در فیلم “کوهستان بروک بک” با میشل ویلیامز همسر خود آشنا شد ولی آنها سال گذشته و بعد از 2 سال زندگی در بروکلین از یکدیگر جدا شده بودند. مرگ ناگهانی لجر باعث شد استرالیا به عزای از دست دادن هنرپیشه سرشناس خود بنشیند.
 
کوین رود نخست وزیر این کشور درباره این حادثه ناگهانی گفت:”استرالیا یکی از تواناترین بازیگران سینمایی خود را از دست داده است.” نیکول کیدمن هم که اصلیت استرالیایی دارد، دراظهار نظری کوتاه خاطرنشان کرد”مرگ لجر یک تراژدی واقعی است.” لجر در فیلمهای “وطن‌پرست” و “ضیافت هیولا” بازی کرده بود و فیلم آخر او تحت عنوان”من آنجا نیستم” اخیرا اکران شد. لجر به خاطر وسواس و انتخابهای دقیق و خاص در نقشهایی که ایفا می‌کرد، شناخته شده بود.

تبلیغات