آرشیو

آرشیو شماره ها:
۹۸

چکیده

دانشگاه ها به عنوان متولی اصلی پرورش نیروی متخصص، نقشی کلیدی در توسعه کارآفرینی دارند. مطالعات نشان می دهد که آموزش های کارآفرینی نه تنها باعث رشد کمی کارآفرینان می شود بلکه موجب ارتقاء سطح مهارت های کارآفرینی نیز می گردد. اما علیرغم ضرورت ارائه آموزش های باکیفیت و کاربردی به دانشجویان رشته کارآفرینی، بسیاری از دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته، آموزش های ارائه شده را دارای کیفیت قابل قبولی ندانسته و نتوانسته اند پس از طی این آموزش ها برای ورود به دنیای کسب وکار آماده شوند. لذا این تحقیق با هدف نقد و بررسی دروس و سرفصل های دوره کارشناسی ارشد رشته کارآفرینی در دانشگاهها و تأثیر آن بر توانمندسازی دانشجویان طراحی و به مرحله اجرا درآمد. در این راستا دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته کارآفرینی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران که بین سالهای 1388 تا 1398 در این دانشکده مشغول به تحصیل بوده اند به عنوان جامعه آماری انتخاب شدند. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که دروس و سرفصل های دوره کارشناسی ارشد رشته کارآفرینی تأثیر قابل توجهی بر افزایش توان علمی، آماده سازی جهت ورود به بازار کار، آماده سازی جهت راه اندازی کسب وکار و ارتقا کسب وکارهای پیشین داشته و دروس مذکور با نیازهای محیط کار تناسب دارند.

تبلیغات