آرشیو

آرشیو شماره ها:
۱۸

چکیده

هدف: هدف از این تحقیق، شناسایی و اولویت بندی عوامل حیاتی موفقیت در مدیریت زنجیره تأمین با روش دیماتل مبتنی بر تحلیل شبکه در مخابرات استان مازندران بوده است. روش شناسی پژوهش: برای این منظور، ضمن مطالعه عمیق ادبیات این حوزه و استخراج عوامل حیاتی موفقیت زنجیره تأمین (شامل چهار بعد ایمنی، هزینه ای، سازمانی و تعمیر و نگهداری و همچنین معیارهای هرکدام از آن ها)، از 15 نفر از خبرگان، شامل مدیران و کارشناسان مخابرات استان مازندران، خواسته شد تا این عوامل را در حوزه موفقیت زنجیره تأمین مخابرات استان مازندران اولویت بندی نمایند. یافته ها: نتایج حاکی از این است که بعد تعمیر و نگهداری دارای بیشترین وزن بوده و به عنوان حیاتی ترین مؤلفه موفقیت در مدیریت زنجیره تأمین مخابرات استان مازندران می باشد. نتایج حاصله می تواند راهگشای سیاست گذاری های مناسب در حوزه مخابرات ایران باشد. اصالت/ارزش افزوده علمی: نتایج پژوهش نشان داد که با شناسایی و اولویت بندی عوامل حیاتی موفقیت در مدیریت زنجیره تأمین شرکت ها می توانند مزیت رقابتی زیادی را به دست بیاورند.

تبلیغات