آرشیو

آرشیو شماره ها:
۲۰

چکیده

پژوهش حاضر ازنظر هدف، کاربردی و ازنظر ماهیت از نوع توصیفی که به صورت پیمایشی انجام شد. جامعه ی آماری پژوهش شامل 200 نفر از همه مدیران مدارس ورزش استان تهران بود که به کمک  جدول کرجسی مورگان 187 نفر به شیوه انتخاب تصادفی ساده به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسش نامه های رهبری اصیلWalumbwa, Luthanz, Avey, & Oke (2011) ، آمادگی برای تغییر سازمانی Holt, Armenakis, Feild, & Harris (2007) و سرمایه روان شناختی Luthanz, Norman, Avolio, & Avey (2008) استفاده شد. اعتبار درونی پرسش نامه ها توسط ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 95/0، 82/0 و 86/0 به دست آمد. داده های تحقیق با رویکرد مدل یابی معادلات ساختاری و با نرم افزار PLS تحلیل شد. نتایج نشان داد که اثر رهبری اصیل بر سرمایه روان شناختی و آمادگی برای تغییر سازمانی، همچنین اثر سرمایه روان شناختی بر آمادگی برای تغییر سازمانی، مثبت و معنی دار بود. اثر میانجی سرمایه روان شناختی در رابطه رهبری اصیل با آمادگی برای تغییر سازمانی،  معنی دار بود.  

تبلیغات