آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۸

چکیده

هدف، تحلیل چگونگی تأثیر باورهای امنیت روانی و سودمندی تیم (به عنوان متغیرهای مستقل) بر میزان عملکرد تیم (به عنوان متغیر وابسته) و با در نظر گرفتن متغیر رفتاریادگیری (به عنوان استراتژی تحقیق مبتنی بر روش پیمایشی- تحلیلی برای تبیین فرضیات در قالب مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق را نیروهای شاغل در واحدهای کلانتری شهرستان همدان به تعداد 300 نفر تشکیل داده اند که در مجموع شامل 8 تیم می شدند. یافته های بدست آمده نشان از تاثیر مستقیم رفتار یادگیری بر عملکرد، امنیت روانی بر رفتار یادگیری، امنیت روانی بر عملکرد، سودمندی بر عملکرد، سودمندی تیم بر رفتار یادگیری تائید شد، هم چنین نقش واسط رفتار یادگیری در تاثیرگذاری امنیت روان شناختی بر عملکرد تائید و نقش واسط رفتار یادگیری در تاثیرگذاری سودمندی تیم بر عملکرد تیم رد شد.نتایج نشان داد که امنیت روانی و سودمندی تیم، تأثیر معناداری بر رفتار یادگیری دارند، اما آن چه که از همه مهم تر جلوه می نمود تائید متغیر واسط) بر مبنای مدل یادگیری تیمی ادموندسون بوده است. که در مطالعه حاضر از نقش واسط رفتار یادگیری در تاثیرگذاری امنیت روانی بر عملکرد و معنادارتربودن تاثیر مستقیم سودمندی بر عملکرد تیم نسبت به تأثیر غیر مستقیم آن بر عملکرد از طریق نقش واسط رفتار یادگیری بود.

تبلیغات