روند رو به رشد تقاضای بازی های رایانه ای و به ویژه موبایلی، توسعه دهنده های بسیاری را به تولید و عرضه انواع مختلفی از این بازی ها ترغیب کرده است. توسعه دهنده های بازی، ایده های جذاب و مناسبی برای تولید بازی های موبایل دارند و اغلب از لحاظ فنی توان تولید آن در کشور وجود دارد؛ اما مشکل اصلی، عرضه محصول و بازاریابی است. این مقاله تأثیر عوامل اصلی تصمیم گیری در خصوص بازاریابی بازی های موبایلی نظیر سرمایه گذاری، کیفیت، تبلیغات دهان به دهان، رضایت، وفاداری و ترجیحات کاربر را در میزان نصب و سوددهی بازی بررسی و پیش بینی می کند. مدل سازی و شبیه سازی با استفاده از روش پویایی شناسی سیستم انجام شده و نتایج تحلیل حساسیت حاکی از آن است که سود و نصب فعال بازی موبایلی به شدت به سرمایه اولیه، قیمت بازدید، پرداخت درون برنامه ای و میزان جذب تبلیغات بازی حساس است و حساسیت کمتری به درصد ذخیره قانونی و ترجیحات مصرف کننده دارد. همچنین تبلیغات دهان به دهان با افزایش آمار نصب بازی و کیفیت با کاهش میزان حذف بازی اثر فزاینده ای بر سوددهی بازی می گذارند. نتیجه جالب توجه دیگری که از مدل سازی حاصل شد این بود که توسعه دهندگان بازی در صورت ورود به ژانر پرترجیح، نصب و سوددهی بیشتر کسب نخواهند کرد؛ زیرا رقبای دیگر نیز در آن عرصه وارد شده و سهم بازار بین توسعه دهندگان بازار تقسیم می شود.